۱۳۹۰ خرداد ۱۲, پنجشنبه

شورای هماهنگی راه سبز امید: برای پیگیری شهادت هاله سحابی کمیته حقیقت یاب مستقل تشکیل شود

شوای هماهنگی راه سبز اميد ضمن عرض تسليت عميق به خانواده‌ی رنج‌کشيده و معظم سحابی، همفکران و ياران سحابی‌ها، و نيز يکايک مردم آزاده و حق‌طلب ايران، و با اعلام مراتب اعتراض شديد خود به جنايت جديد تماميت خواهان، خواهان تشکيل کميته‌ مستقل و قابل اعتماد حقيقت‌ياب برای پيگيری عاملان جنايت اخير، در هر سطح و مقام است
خبرنگاران سبز/سياست/بيانيه ها و مواضع: 
شورای هماهنگی راه سبز اميد به مناسبت شهادت هاله سحابی پيام تسليتی صادر کرد. اين شورا در بخشی از پيام خود آورده است: هاله سحابی شهيد جديد جنبش سبز، قربانی فرعونيت حاکم بر اقتدار گرايانی شد که هيچ حق و حقوقی برای شهروندان ايرانی قائل نيستد و ابتدايی‌ترين اصول اخلاقی و بديهی ترين سنت‌های جامعه را رعايت نمی‌کنند؛ حتی حق حضور امن در مراسم تشييع و تدفين پيکر پدر.

اين شورا مراتب اعتراض شديد خود به جنايت جديد تماميت خواهان را اعلام کرد و خواهان تشکيل کميته‌ مستقل و قابل اعتماد حقيقت‌ياب برای پيگيری عاملان جنايت اخير، در هر سطح و مقام شد.

متن اين پيام که در اختيار «کلمه» قرار گرفته به شرح زير است:

انا لله و انا اليه راجعون

آزادگان ايران در غم فقدان زنده‌ياد مهندس عزت‌الله سحابی، پير سياست‌ورزی اخلاقی و ملی سوگوار بودند که خبر شهادت مظلومانه هاله سحابی، فرزند آزاده‌ی مهندس سحابی، آنان را شوکه کرد.

هاله سحابی، کنشگر مدنی، قرآن‌پژوه، فعال برجسته‌ی حوزه زنان، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی ايران، عضو شورای مادران صلح و ازجمله حاميان و همراهان خانواده‌های ستم‌ديده در حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ بود. آن بانوی آزاده، متدين، و صلح‌جو، بی‌ترديد ازجمله شاخص‌ترين زنان مداراپيشه، خشونت ستيز و انسان دوست ايران بود که تلاش‌های اجتماعی‌اش را بی‌هيچ اجر و مزد و منت، و با وجود همه‌ی مصائب و فشارها و تهديدها، تعقيب و متحقق می‌ساخت.

اين بانوی دموکراسی‌خواه که ازجمله معترضان به نتايج انتخابات دروغين و همراهان شجاع‌دل جنبش سبز مردم ايران بود، تهديد و خشونت و حبس نه چندان اندکی را در دو سال گذشته متحمل شد.

هاله سحابی شهيد جديد جنبش سبز، قربانی فرعونيت حاکم بر اقتدار گرايانی شد که هيچ حق و حقوقی برای شهروندان ايرانی قائل نيستد و ابتدايی‌ترين اصول اخلاقی و بديهی ترين سنت‌های جامعه را رعايت نمی‌کنند؛ حتی حق حضور امن در مراسم تشييع و تدفين پيکر پدر.

اين خودکامگان که تداوم بقاء خود را بر سلاح و سرکوب و ارعاب متکی ساخته اند، دچار چنان بحران مشروعيتی شده اند که حتی از برگزاری مراسم تشييع و تدفين نيز در هراس می باشند. و از آن فراتر، تا بدان حد از افشاء حقيقت وحشت دارند که پيکر شهيدان را _با تهديد و به اجبار_ شبانه به خاک می‌سپارند. اين‌گونه است که جباران برای ادامه‌ی سلطه نامشروع خويش، هر روز شهروندی را مظلومانه قربانی می‌کنند.

شوای هماهنگی راه سبز اميد ضمن عرض تسليت عميق به خانواده‌ی رنج‌کشيده و معظم سحابی، همفکران و ياران سحابی‌ها، و نيز يکايک مردم آزاده و حق‌طلب ايران، و با اعلام مراتب اعتراض شديد خود به جنايت جديد تماميت خواهان، خواهان تشکيل کميته‌ مستقل و قابل اعتماد حقيقت‌ياب برای پيگيری عاملان جنايت اخير، در هر سطح و مقام است. اقتدارگرايان حاکم با کوبيدن بر طبل خشونت و پراکندن تخم نفرت و کينه، بر تنور آتشی می‌دمند که در پايان، نه از تاک نشانی بجای خواهد گذاشت و نه از تاک‌نشان.

و سيعلم الذين ظلموا ای منقلب ينقلبون

شورای هماهنگی راه سبز اميد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر