۱۳۹۰ خرداد ۱۶, دوشنبه

این جن‌های بدقول، این گربه‌های معصوم! مروری بر روش‌های تحمیقی رسانه‌های مرتبط با مشایی

«جن‌ها بدقولی نکردند، دعای مردم فاجعه نیمه خرداد را رفع کرد. گربه‌ها هم هیچ ربطی به جن‌گیرها ندارند.» شنیدن چنین جملاتی از سوی مسئولین کشور در قرن بیست و یکم بیش از آن‌که جنبه طنز داشته باشد، نشان دهنده اوج فلاکت فرهنگی و بیماری روانی برخی مسئولین کشور است. 
خبرنگاران سبز/ جامعه:
بیش از یک‌ماه است که شایعاتی مبنی بر بروز «اتفاق بزرگ» در ابتدای ماه رجب و نیمه خرداد بر سر زبان‌ها افتاده است. اگرچه نقطه آغازین این شایعات محافل و رسانه‌های نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی بود، ولی برخی مخالفان این جریان نیز در دامن زدن به این شایعه کمک شایانی کردند. دکتر مهدی خزعلی فرزند ابوالقاسم خزئلی که از منتقدان جدی دولت احمدی‌نژاد شناخته می‌شود نیز در وبلاگ خود تحت اثر همین شایعه قرار گرفته و گفته بود:«خرداد امسال آبستن حادثه ای بسيار بزرگ است که رشدی سريع و خارق العاده خواهد دشت و چون «گودزيلا» همه چيز را می بلعد»(+)

اما نیمه خرداد آمد و رفت و این اتفاق عظیم رخ نداد. شاید جن‌ها بدقولی کردند و شاید جن‌گیرها اشتباه برداشت کردند! یک رسانه وابسته به مشایی اما تفسیر دیگری ارائه داده است. این وبسایت از چندین روز قبل درخواست کرده بود که «مومنين و مومنات شب جمعه ۱۲ خرداد دست به دعا بردارند و از خداوند برای سلامت اولیاء حق و آرامش در کشور درخواست کنند»(+) این تارنما با عبور از نیمه خرداد اعلام کرده است که « با دعاهای خير مردم، خطر بزرگی از سر ايران و انقلاب گذشت!»

این رسانه وابسته به مشایی در ادامه تاریخ‌های جدید اعلام شده (احتمالا توسط اجنه) برای نزول این بلای آسمانی را اعلام کرده است.  پنج شنبه ۲۶ خرداد، جمعه ۱۰ تير، شب يکشنبه ۲۶ تير، جمعه ۴ آذر و شنبه ۱۹ آذر تاریخ‌های جدیدی هستند که از دیدگاه مسئولین این رسانه  مومنین و مومنات باید دعا کنند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد! جالب این‌که نزدیکان مشایی قول داده‌اند که اگر در این تاریخ‌ها نیز آسمان به زمین نیامد، تاریخ‌های جدیدی را اعلام کنند.(+)

تحمیق مخاطبان توسط رحیم‌مشایی و اذنابش به همین جا ختم نمی‌شود. این رسانه اخیرا در مطلبی به ظاهر جدی، از شهرداری تهران درخواست کرده است که دست از کشتن «گربه‌ها» بردارد! بنابر ادعای رسانه‌های دیگر نزدیک به مشایی، اخیرا در سطح شهر تهران شعارنویسی‌هایی برضد «گربه» انجام شده و شهرداری تهران نیز تحت تاثیر این شعارنویسی‌ها، اقدام به کشتن «گربه‌های بیچاره» نموده است. در ادامه یک کارشناس ناشناس امور دینی در گفتگویی هرگونه ارتباط جن و جنگیری با گربه را تکذیب کرده و برای حق‌الحیوان گربه‌ها دلسوزی نموده است.(+)

گفتنی است در خرافات بسیاری از ملل جهان، گربه نشانه بدشگونی، جن، اهریمن، جادوگری و مسایلی از این دست بوده است.(+) بنا به افسانه‌ها و خرافات  گربه‌ها می توانند به صورت انسان درآيند و برای جادوگران جاسوسی کنند. در ايران موبدان گربه ها را واجد روح اهريمنی می دانستند ومراسمی هم به نام گربه کشان وجود داشت.(+)

این باور غلط احتمالا ناشی از بیماری روانی «گربه هراسی» (Ailurophobia) است که در بسیاری از دیکتاتورها وجود دارد. در طول تاریخ، دیکتاتورهای زیادی مانند ناپلئون بناپارت، ژولیوس سزار، اسکندر مقدونی، آدولف هیتلر، چنگیزخان مغول و موسولینی دچار اختلال روانی «گربه هراسی» بوده‌اند.(+) به نظر می‌رسد در بین برخی مسئولین کشور نیز این اختلال روانی بروز و ظهور دارد.

۱ نظر:

  1. در همین امریکا نیز یک الاغ هست با تعدادی پیرو که اعلام کرده بود شنبه گذشته (١٠ روز پیش) اخر زمان است و پیروان احمق ایشان تمام مال واموال خود را به دیگران دادند. حالا همان فرد میگه اشتباه در محاسبه بوده. تاریخ جدید ایشان(برای اخر زمان) اکتبر امسال است. از این موجودات در تمام جوامع هستند ولی تنها در ایران در صدر قدرت و حکومتند.

    شاید این یک ندا باشد برای شکوفایی اندیشها بر پایه علم و جدایی دین از دولت .
    دورود بر ایران و تمامی ملیتهایی بسیار عزیزش

    پاسخحذف