۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

پس زنده باد سید محمد خاتمی چه موافقم باشد چه مخالف / هیلا صدیقی

خواستم خاتمی را نقد کنم به ياد حرف روزهای انصرافش افتادم که بر خلاف اصرار هوادارانش به نفع موسوی کنار کشيد و گفت : « شايد جمعه پيروز انتخابات باشم اما مرد روز شنبه موسوی ست نه من » ....
خبرنگاران سبز/جامعه:
فرقی نمی کند موافق باشيم يا مخالف ، دموکراسی در سرزمينی متولد می شود که تاب شنيدن نظر مخالف را داشته باشند. که رقابت سياسی ، چند دستگی و چند حزبی بودن گروه ها را به جان هم نيندازد و کسی را با ديگری دشمن نکند.

اين روزها که حتی هواداران سيد محمد خاتمی به نقدش می نشينند فرآيند روزهايی ست که خاتمی بر صندلی قدرت تکيه زد اما ژست ديکتاتورها را به خود نگرفت و فضای نقد را برای همه باز گذاشت. بسياری از دوستداران خاتمی کسانی هستند که باور دارند شايد روزی برسد که همراه و هم خط او نباشند ديگر.

شايد روزی برسد که مخالف جهت او حرکت کنند و با او همنظر نباشند چرا که آزاد انديشی سر فصل باورهايشان بود چرا که ديگر سياست را همراه با آرمان گرايی نمی خواستند تا درگير تعصبات کورکورانه و تنگ نظری نشوند تا کسی را بت نکنند و ديکتاتور نسازند ... خواستم خاتمی را نقد کنم به ياد حرف روزهای انصرافش افتادم که بر خلاف اصرار هوادارانش به نفع موسوی کنار کشيد و گفت شايد جمعه پيروز انتخابات باشم اما مرد روز شنبه موسوی ست نه من ....

حالا که عده ای فرصت به دست آمده را غنيمت می شمارند و چاک قلم ها را به تحقير و توهين خاتمی شکافته اند و الفاظ رکيک و تهمت نثارش ميکنند دوباره می فهمم که هنوز فرهنگ سياسی ما راه زيادی دارد تا به رشد برسد و خدا را شکر ميکنم که حرکت جنبش سبز ايران مانند جنبش های منطقه شتاب زده و سريع به تحولات عظيم نرسيد و چنين کند و آرام به راهش ادامه داد چرا که آن سوی تحول ، سياستی مدرن و دموکرات در انتظار مردم نبود .

شايد روزی در جهت مخالف سيد محمد خاتمی بروم شايد ، اما حرمتش در دلم باقی ست و قدردانم هماره چرا که آنچه او به نسل من آموخت می ارزد به يک قرن سياست اين سرزمين که ( زنده باد مخالف من ) بهترين سرفصل آموزه های سياسی من بود . پس زنده باد سيد محمد خاتمی چه موافقم باشد چه مخالف
----------------------------------------
فیسبوکِ هیلا صدیقی

۴ نظر:

  1. برو بابا! از رو خاتمی که هیچی، از روی اسلام و هرچی آخوند هستش رد شدیم.

    پاسخحذف
  2. این نوشته شما خیلی به من ارامش بخشید باور کنید بعد از این مصاحبه خاتمی خیلی از دست اون عصبی بودم ولی این متن خیلی چیزهای قشنگی اموخت...

    پاسخحذف
  3. خاتمی مردی بود که قدرت داشت و زورمداری را روا ندانست.
    قدرتش را در راه منافع اش بکار نبست.
    در دلهای نسل ما نفوذ کرد و بزرگ نگریستن و کوچک گام برداشتن را بما آموخت.

    پاسخحذف
  4. زنده باد مخالف من . همین...

    پاسخحذف