۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

مجمع روحانیون مبارز خواستار آزادی زندانیان سیاسی و «رفع حصر» موسوی و کروبی شد

نگاه به آينده ، آزادی زندانيان و به خصوص رفع حصرازآقايان موسوی و کروبی ياران خدمتگذار امام،نظام و ملت گامی بزرگ در جهت ايجاد فضای سياسی ای خواهد بود که کشور و ملت در اين لحظه حساس به آن نياز بيش از پيش دارد.
خبرنگاران سبز/ سیاست/بیانیه ها و مواضع:
مجمع روحانيون مبارز، که رياست شورای مرکزی آن را محمد خاتمی بر عهده دارد، خواستار آزادی زندانيان سياسی و «رفع حصر» ميرحسين موسوی و مهدی کروبی شده است.

مجمع روحانيون مبارز با اعلام حمايت و پشتيبانی از مواضع مدبرانه ، دلسوزانه و راهگشای سيد محمد خاتمی برای تلطيف فضای سياسی کشور تاکيد کرد: آزادی زندانيان و به خصوص رفع حصر ازآقايان موسوی و کروبی ياران خدمتگذار امام،نظام و ملت گامی بزرگ در جهت ايجاد فضای سياسی ای خواهد بود که کشور و ملت در اين لحظه حساس به آن نياز بيش از پيش دارد.

به گزارش روابط عمومی مجمع روحانيون مبارز شورای مرکزی مجمع عصر يکشنبه به رياست حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمی تشکيل جلسه داد.

در اين جلسه با گرامی داشت ياد و خاطره امام (ره) تاکيد شد: در آستانه سالروز رحلت آن بزرگوار اهتمام به رهنمودهای آن عزيز چه در وصيت نامه و چه در مواضع گوناگون ايشان در جريان هدايت انقلاب و جمهوری اسلامی را به خصوص در اين موقعيت حساس امری مهم و رسالتی بزرگ برای همه گروهها ، جريانها و افرادی که انقلاب را پاس داشته و راه امام را روشن به سوی بهروزی و سعادت ملت و کشور می دانند، می دانيم.

شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز با تاکيد بر اينکه حضرت امام بر وحدت به عنوان رمز پيروزی انقلاب تاکيد فراوان داشتند تصريح کرد:وحدت در صورتی ميسر است که همه گروهها ، نهادها و شخصيت ها و آحاد ملت با سلايق گوناگون در عرصه کشور داشته باشند و نظام و جامعه از توان و شايستگی های همه آنها بهره بگيرند.

اين شورا با بررسی رويدادها و تحولات منطقه و قيامهای مردمی خاطر نشان ساخت:اينک که درمنطقه شاهد خيزش عظيم به سوی آزادی و حاکميت بر سرنوشت و مبارزه با ديکتاتوری و وابستگی هستيم به جاست که دست آورد بزرگ انقلاب را که در آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی تجلی داشته ، پاس داريم.

مجمع روحانيون در ادامه تصريح کرد :انتظار می رود که به مناسبت سالروز رحلت امام و ياد آن عزيز شاهد تلطيف فضای جامعه و گذر به وضعيت سياسی سالم و امن که همگان بتوانند در چارچوب قانون اساسی حضور فعال داشته باشند ،باشيم.

بخش ديگری از تاکيد شورای مرکزی اين تشکل قدرتمند روحانيون به آزادی زندانيان حوادث پس از انتخابات اشاره دارد . در اين خصوص تاکيد شده است:نگاه به آينده ، آزادی زندانيان و به خصوص رفع حصرازآقايان موسوی و کروبی ياران خدمتگذار امام،نظام و ملت گامی بزرگ در جهت ايجاد فضای سياسی ای خواهد بود که کشور و ملت در اين لحظه حساس به آن نياز بيش از پيش دارد.

مجمع روحانيون همچنين ضمن اعلام حمايت و پشتيبانی از مواضع و پيشنهادات مدبرانه ، دلسوزانه و راهگشای اخير حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمی ،تاکيد کرد که اين پيشنهادات را راهکاری مناسب برای تلطيف فضای سياسی و همکاری عمومی در جهت پيشرفت و سعادت کشور و مردم و پويايی انقلاب اسلامی می داند.

پيشتر نيز محمد خاتمی، که رياست شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز را برعهده دارد، خواستار آزادی بازداشت‌شدگان رويدادهای پس از انتخابات به ويژه زنان زندانی شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر