۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

یازده اعدام در یک روز / استفاده از نوجوان برای اجرای حکم اعدام در ملاء عام

خبرنگاران سبز/ حقوق بشر:
با وجود اعتراض‌های داخلی و بین‌المللی به جریان بی‌ترمز اعدام‌ها در ج.ا. گزارش‌ها حاکی است که ج.ا. همچنان به اعدام‌ها موردی یا دست جمعی ادامه می‌دهد و گاهی با اجرای این اعدام‌ها در ملاء عام جو خشونت و وحشت را به خیابان‌ها و بین‌مردم می‌کشاند.

به گزارش رسانه‌های مختلف حقوق بشری امروز در ایران یازده نفر در شهرهای مختلف ایران اعدام شدند: چهار نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در زندان یاسوج در استان کهگيليويه و بوير احمد اعدام شدند. دادستان این استان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا با اعلام این خبر، جرم اعدام شدگان را حمل و نگهداری مواد مخدر و آن‌ها را غیر بومی اعلام کرد.

همچنین گزارش می‌شود که بامداد امروز در شهرهای ساری، قزوين و شيراز نيز ۷ زندانی به اتهام قتل، مواد مخدر و تجاوز اعدام شدند. از بین این اعدامیان چهار زندانی در شهر شيراز و یک زندانی در قزوين در ملاء عام اعدام شدند.

به گزارش سایت حقوق بشر ایران، چهارپایه‌ اعدامی در ملاء عام قزوین را یک نوجوان از زیر پای اعدامی کشیده است که این مسئله نگرانی روزافزون مدافعان حقوق بشر را برانگیخته است.

۳ نظر:

  1. بنظرم اعمال اعدام خصوصا نسبت به قاتلين يا متجاوزين يك حكم منصفانه است.اگه كسي احساس نكنه همون بلايي رو كه سر ديگران مياره سر خودش ميارن كمتر به اون فكر ميكنه.
    درضمن بهتره به نحوه اعدام هاي آمريكايي كه مدافع حقوق بشرن نگاه كنين:اعدام بچه 14 يا 15 ساله يا اعدام وحشيانه با صندلي برق

    پاسخحذف
  2. يه سوال
    اين چه جور ثبت ديدگاهيه كه اول بايد تاييد شه؟
    الان فرق شما با حكومت احمدي نژاد چيه؟

    پاسخحذف
  3. اعدام يعني از بين بردن صورت مثاله .
    يك سؤال . ايا با اعدام هاي زيادي كه در ايران صورت كرفته ، جرم كمتر شده ؟ صد در صد نه
    مشكل از نحوه اداره سيستم جرم شناسي كشور هست ، ولي اين نكته را مد نظر داشته باشيد ، حكومتها از اعدام ها استفاده سياسي انجام ميدهند .
    مادامي كه جامعه در فقر فرهنكي و ندانستن حقوق اوليه شهروندي خود باشد ، قطعاً تقعيري حاصل نخواهد شد .

    پاسخحذف