۱۳۹۰ خرداد ۵, پنجشنبه

آخرین تحولات در روابط باند مشایی و باند خامنه‌ای

جنگ لفظی میان اصولگرایان حامی خامنه‌ای از یک سو و طرفداران باند مشایی از سوی دیگر همچنان ادامه دارد. طرفین از همه ابزارها برای تخریب یک‌دیگر استفاده می‌کنند. برخی از این ابزارها بیشتر به طنز و دعوای کودکان دبستانی شبیه است. از فحاشی رسانه‌ای گرفته تا انتشار سخنرانی‌های دروغین. از ارسال ایمیل تهدید آمیز تا زیر سوال بردن مدرک دانشگاهی طرف مقابل.   
خبرنگاران سبز/سیاست:
جنگ لفظی میان اصولگرایان حامی خامنه‌ای از یک سو و طرفداران باند مشایی از سوی دیگر همچنان ادامه دارد. در بعد رسانه‌ای کار به الفاظ سبک خیابانی نیز کشیده است. در یکی از نمونه‌های جالب سایت «تابناک» وابسته به اصولگرایان توسط عوامل رحیم‌مشایی «سیگار فروش!» نامیده شد. بازار رو کردن «مدارک جعلی دانشگاهی» نیز روز به روز داغ‌تر می‌شود.(+)

ماجرای ظهور که آبشخور اصلی تفکر رحیم‌مشایی است، همچنان برای اصولگرایان ایجاد واهمه می‌کند. به گفته منابع نزدیک به اصولگرایان؛ مشایی به تازگی ادعا کرده که «روز اول رجب، آغاز ظهور صغری است و با آغاز این قیام، ما به قدرت مطلق می‌رسیم»(+) اصل این اظهارات توسط منابع نزدیک به رحیم‌مشایی تائید نشده و ممکن است انتشار چنین اخباری صرفا به جهت ایجاد واهمه در میان روحانیون سنتی صورت گرفته باشد. 

رسانه‌های اصولگرا حامیان اسفندیار رحیم‌مشایی را متهم کرده‌اند که در حال فرار و خروج از کشور هستند و به عنوان نمونه به مورد پانته‌آ فیوضی و پدرش (مدیران شرکت فیاک) اشاره می‌کنند.(+) این در حالی‌است که حامیان مشایی خروج این افراد را «سفر کاری» قلمداد می‌کنند.(+) در همین راستا وابستگان سردار باقر قالیباف نیز ظاهرا در یک ماجرای «طنز پلیسی!» تصمیم به تخلیه اطلاعاتی خانواده فیوضی از طریق «یاهو مسنجر!» گرفته‌اند.(+)

سفر استانی احمدی‌نژاد به قم یکی از موضوعات درگیری میان دوطرف در روزهای گذشته بوده است. به گفته منابع نزدیک به اطلاعات سپاه، رحیم مشایی اصرار دارد در این سفر احمدی‌نژاد را همراهی کند. همزمان وی نسبت به توان مدیریتی کسانی مانند احمد جنتی و مصباح یزدی ابراز تردید کرده است.(+)

تحولات منطقه نیز یکی دیگر از موضوعات مورد اختلاف میان این گروه‌هاست. در حالی که خامنه‌ای این تحولات را (به‌غیر از مورد سوریه) «بیداری اسلامی می‌داند، جریان رحیم‌مشایی از گفتگوی ایران با دولت‌های در حال سقوط سخن گفته و  خواسته است تا ایران در دعوای میان دولت‌ها با مردم این کشورها، به دولت‌ها کمک کند تا این دولت‌ها «به جانب آمریکا نروند».(+) /ش



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر