۱۳۹۰ خرداد ۶, جمعه

اکنون نوبت حمایت از مسعود کیمایی و فیلم « جرم » است

«من با کمال فروتنی و تواضع با اين ۷۰ سال سنم از قوه قضائيه می خواهم تجديد نظری در حکم جعفر پناهی کند.» که همين حمايت مسعود کيميايی با برخورد زشت سلحشور کارگردان دزد فيلمنامه حامی حکومت، مواجه شد بطوريکه سلحشور جعفر پناهی را متهم به « دفاع از يک خائن » کرد.
خبرنگاران سبز/فرهنگ و هنر و ادب:
چرا و به چه دليل سخن از باب حمايت از سينماگران می کنيم؟ سينما تنها وسيله نشان دادن وضعيت فعلی اجتماع  و فرهنگ غالب بر کشور است که هنرمند به زبان سينما، نهيبی زيرکانه به مشکلات و دلمشغولی های جامعه می زند. نمونه بسيارند. هنرمندی مشکلات را با زبان طنز به تصوير می کشد، ديگری با زبان سينمای معناگرا، ديگری با زبان خود سينما و ديگری سياست را به بدترين و کثيف ترين وجه ممکن در سينما درمی آميزد. بايد از سينما حمايت کرد تا فيلم خوب ساخته شود فيلمی که واقعيات را نشان دهد هرچند در اين مسير نامهربانی هايی مثل جن سد راه هنر سبز می شود اما می شود با يک بسم الله استوار بر قاليچه جادويی سينما سوار شد و تنها به سینما نگریست.

بعد از حمايت از فيلم برجسته و موفق « جدايی نادر از سيمين » که با هوشمندی مردم سبز کشور، با موفقيت به فروش بی نظير خود ادامه می دهد، اين بار قصد داريم فيلم ديگری با کارگردانی سبز را معرفی کنيم که چند روزی است در سينماهای تهران و سينماهای سراسر کشور اکران عمومی شده است.

چرا از مسعود کيميايی حمايت می کنيم ؟

مسعود کيميايی جز کارگردانانی بود که در دوران انتخابات رياست جمهوری  از ميرحسين موسوی عزيز، حمايت قاطع کرد، مسعود کيميايی جز امضاء کنندگان نامه اعتراضی در سال ۸۸ بود که به وضعيت بازداشت و کشتار حکومت اعتراض کرد، مسعود کيميايی جز کارگردانانی بود که در مراسم اختتاميه سال گذشته وقتی که در مراسم بزرگداشت از سينماگران از او تقدير شد، از رئيس قوه قضاييه اينگونه درخواست کرد: «من با کمال فروتنی و تواضع با اين ۷۰ سال سنم از قوه قضائيه می خواهم تجديد نظری در حکم جعفر پناهی کند.» که همين حمايت مسعود کيميايی با برخورد زشت سلحشور کارگردان دزد فيلمنامه حامی حکومت، مواجه شد بطوريکه سلحشور جعفر پناهی را متهم به «  دفاع از يک خائن » کرد.

همين گفته ها از ديدگاه ما می تواند باعث حمايت از آخرين ساخته مسعود کيميايی شود.

در مورد آخرين ساخته مسعود کيميايی « جرم » :

به گزارش سينمانگار، اکران عمومی فيلم سينمايی «جرم» به کارگردانی مسعود کيميايی از امروز در تهران در گروه سينما‌های آفريقا و همزمان در شهرستانها آغاز شد.

«جرم» بيست ‌و هشتمين فيلم مسعود‌ کيميايی کارگردان مطرح و قديمی سينمای ايران است. اين فيلم در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين فيلم شد. سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش دوم مرد برای حامد بهداد و همچنين دريافت سيمرغ های بهترين موسيقی متن، بهترين طراح صحنه و لباس، بهترين صداگذاری و ترکيب صدا از ديگر افتخارات اين فيلم است.

داستان فيلم «جرم» درباره مردی است که نمی ‌خواهد از عقيده‌ای که دارد تخطی کند. داستان اين فيلم در سال‌های پيش از انقلاب می‌گذرد که البته در جشنواره فيلم فجر، منتقد زيادی نيز فيلم کيميايی داشته است تا تا حدودی قابل قبول است.

بازيگران اين فيلم عبارتنداز: 

پولاد کيميايی، حامد بهداد، شبنم درويش
بزرگان: جمشيد مشايخی، داريوش ارجمند، مسعود رايگان، اکبر معززی

با حضور نيکی کريمی، بهاره رهنما، سيامک انصاری، کيانوش گرامی، جلال پيشوائيان، محمد مويد، محراب رضائی، علی اصغر طبسی، مجيد عليزاده، نويد لاجوردی، مهزاد اقطايی، سامان حسينی، شاپور کلهر، مهرداد فلاحتگر، شهرزاد مطلق، سوگل خالقی و جمعی از هنرجويان و فارغ‌ التحصيلان کارگاه آزاد فيلم.

به جز مسعود کیمیایی کارگردان سبز، حامد بهداد که در شب تولد حضرت محمده با کنایه رو به اعضای هیت دولت گفت : " همه ما یه چیزهایی از حضرت محمد می‌دونیم ... می‌دونیم؟ آره، آره حتماً می‌دونیم. توی کتابهای دبستان، اول، دوم، سوم، راهنمایی، دبیرستان يه چيزهايی خوندیم. مادربزرگ‌ها‌مون بهمون گفتن. زیر کرسی شنیدیم. همه‌مون می‌دونیم که محمد، پیغمبر رحمت بوده. مهربون بود و خیلی رحم داشته. تا اینجا حامد فقط و فقط جمعیت رو نگاه می‌کرد. بعدش بدون نگاه كردن به ردیفِ اول VIP که رحیم مشایی، صالحی (وزیر امور خارجه) علی‌آبادی (رئیس کمیته المپیک) زریبافان و .... نشسته بودند با دستش به سمتِ همون آقایونی که ردیف اول نشسته بودند اشاره کرد و گفت: امیدوارم که این آقایون هم یه کمی از حضرت محمد یاد بگیرند و بارحم‌تر بشن " ، بازی می کند، بهاره رهنما که همواره سبز بودن خود را نشان داده است و استاد جمشید مشایخی که با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، از مشکلات مردم جامعه گفت نیز بازی می کنند. پس می شود از این عزیزان با دیدن این فیلم و تشویق دیگران، تنها حمایت کرد.

به گزارش سينمانگار، «جرم» به صورت ‌سياه و سفيد و با دو نسخه صدا‌برداری سر‌صحنه و دوبله اکران خواهد شد.

سينماهای نمايش دهنده اين فيلم در تهران به اين شرح است: 
پرديس‌ ملت، پرديس‌ زندگی، پرديس‌ شکوفه، پرديس‌ تماشا، پرديس‌ راگا، اريکه ايرانيان، سينما آفريقا، فرهنگ، پايتخت، فلسطين، ماندانا، جی، مرکزی، گلريز، بهمن، کارون، حافظ، شاهد، ايران، آستارا و فرهنگسرای اشراق.

نسخه دوبله «جرم» با مديريت دوبلاژ خسرو خسروشاهی تهيه شده و صداپيشه گانی چون منوچهر اسماعيلی، چنگيز جليوند، زهره شکوفنده، ناصر مدقالچی، خسرو شمشيرگران، حسين عرفانی، منوچهر والی ‌زاده و مينو غزنوی در آن ايفای نقش کرده اند.

نسخه دوبله «جرم» در سانس‌های ويژه سينماهای آزادی، آفريقا و فرهنگ به نمايش درمی ‌آيد.




 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر