۱۳۹۰ خرداد ۳, سه‌شنبه

افتتاح زودهنگام از طرح دلیل انفجار در پالایشگاه بنزین سازی آبادان

به دليلی اينکه اين نيروگاه از يک هفته پيش‌ راه‌اندازی شده است، مشکل عملياتی و نقص فنی در مرحله پيش‌راه‌اندازی واحد بنزين سازی پالايشگاه آبادان باعث آتش‌سوزی شد که وقوق چنين حوادثی اجتناب ناپذير است چراکه راه‌اندازی نيروگاه عمدتا تا ۳ ماه راه‌اندازی می‌شود
خبرنگاران سبز/جامعه:
دولت محمود احمدی نژاد هواره سعی کرده است با افتتاح زودهنگام و ناتمام پروژه های عمرانی و ملی دست به عوام فريبی بزند. طرح افتتحاح راه آهن شيراز - اصفهان که در زمان انتخابات برای تبليغ خدمات دولت به دستور احمدی نژاد افتتاح شد و خيلی زود به دلايل مشکلات فراوان فنی دستور توقف کاری آن صادر شد، طرح راه آهن شيراز ـ تهران که در بهمن ۸۸ ناتمام افتتاح شد و طرح ورزشگاه های سراسر کشور که با وجود نيمی از عمليات عمرانی به يکباره به دستور رئيس ورزش سابق کشور افتتاح می شد.

اما صبح امروز نيز در پالايشگاه‌ آبادان که پس از افتتاح رسمی واحد بنزين‌سازی و خروج محمود احمدی‌‌نژاد با حادثه آتش‌سوزی همراه بود، يکی از کارکنان پالايشگاه کشته و تا کنون ۱۰ زخمی برجای گذاشته است که به گفته محمد رضا ظهيری رئيس هیأت مديره شرکت پالايش نفت آبادان: به دليلی اينکه اين نيروگاه از يک هفته پيش‌ راه‌اندازی شده است، مشکل عملياتی و نقص فنی در مرحله پيش‌راه‌اندازی واحد بنزين سازی پالايشگاه آبادان باعث آتش‌سوزی شد که وقوق چنين حوادثی اجتناب ناپذير است چراکه راه‌اندازی نيروگاه عمدتا تا ۳ ماه راه‌اندازی می‌شود.

قرار است محمود احمدی‌نژاد که حالا با حفظ سمت سرپرستی وزارت نفت را نيز در دست دارد، تا لحظاتی ديگر و در حاشيه بهره‌برداری از اين طرح عظيم، سخنرانی کند. همچنين نفت‌نيوز نيز نوشت: قبل از سفر امروز رييس‌ دولت به آبادان و افتتاح فاز سوم پالايشگاه آبادان (مجتمع بنزين سازی) يکی از واحدهای اين پالايشگاه به دليل نشتی دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش نفت‌نيوز، منابع خبری ما در منطقه مجروح شدن ۲۲ نفر را در اين حادثه تاييد کردند. برخی اين افراد دچار گاز گرفتگی شدند.

يکی از مصدومان حادثه دارای ۹۰ درصد سوختگی است که به بيمارستان طالقانی اهواز منتقل شد. هنوز آمار رسمی از تعداد کشته شدگان احتمالی حادثه منتشر نشده است. به گزارش نفت‌نيوز، مرحله نخست طرح بنزين‌سازی پالايشگاه آبادان ظرفيت توليد روزانه ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار ليتر بنزين اکتان ۹۴ را دارد.

طرح بنزين سازی پالايشگاه آبادان در دو مرحله به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از مرحله دوم اين طرح و راه اندازی واحد الکيکلاسيون، روزانه دو ميليون ليتر ديگر به ظرفيت توليد بنزين اين پالايشگاه افزوده خواهد شد.

همچنین طبق اخبار منتشر شده صبح امروز، حدود ۵۰۰ نفر از کارگران شرکت ساختمان نصب واقع در شرکت پالايش نفت آبادان، به‌دليل عدم پرداخت حقوق خود، دست از کار کشيده و در محل پروژه فاز ۳ پالايشگاه آبادان تجمع نموده و خواستار حقوق و کسر کسورات از جمله ماليات شدند.  به گفته كارگران بعضی از مدیران شرکت حقوق‌های کلان تا سقف 150 میلیون ریال دریافت می‌نمایند.

۲ نظر: