۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

انفجار پالایشگاه آبادان: تلاشی برای ترور احمدی‌نژاد یا یک حادثه؟

به رغم سالم ماندن محمود احمدی نژاد و هيات همراه وی از انفجار صبح امروز پالايشگاه آبادان، گزارشها از افزايش کشته های اين حادثه تا ۴ نفر حکايت دارد، يک کنفرانس خبری به سرعت در تلويزيون به نمايش در امد که در آن احمدی نژاد به سئوالات در مورد پالايشگاه آبادان پاسخ می داد. اين اقدام برای جلوگيری از پخش اخباری در مورد اينکه او ترور شده است، انجام شد.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
خبر انفجار در پالایشگاه آبادان که بلافاصله بعد از افتتاح فاز سوم واحد بنزين سازی این پالایشگاه روی داد بیشتر با نگاه همیشگی ناکارامدی دولت برآمده از کودتا بررسی شد، اما برخی نیز به این واقعه از زاویه اختلافات درون حکومت نگاه کردند و آن را تلاشی برای ترور احمدی‌نژاد دانستند که البته ناموفق بود.

سایت آخرین نیوز که مورد حمایت سایت‌های بولتن و جهان‌نیوز است در نوشته‌ای تلویحا این تلاش را تایید کرده است ولی کوشیده با اشاره به سایت اسراییلی دبکا از یک سو و با آوردن نقل قول‌هایی مبنی بر خرابکارانه نبودن این انفجار خود را از تیررس هر اتهامی دور کند. البته تیتر پرسشی‌یی که این سایت برای خبر خود انتخاب می‌کند نیز خود موید این گمانه است‌: انفجار پالایشگاه آبادان؛ طرح ناموفق ترور احمدی نژاد یا یک حادثه فنی؟
متن این گزارش به شرح زیر است: 

در حالی که به رغم سالم ماندن محمود احمدی نژاد و هيات همراه وی از انفجار صبح امروز پالايشگاه آبادان، گزارشها از افزايش کشته های اين حادثه تا ۴ نفر حکايت دارد، يک کنفرانس خبری به سرعت در تلويزيون به نمايش در امد که در آن احمدی نژاد به سئوالات در مورد پالايشگاه آبادان پاسخ می داد. اين اقدام برای جلوگيری از پخش اخباری در مورد اينکه او ترور شده است، انجام شد.

به گزارش آخرين نيوز، سايت اسرائيلی دبکا در خبری با عنوان"احمدی نژاد از ترور جان سالم به در برد" نوشت: در طی سفر احمدی نژاد به آبادان برای افتتاح طرحی در پالايشگاه آبادان انفجاری رخ داد که حداقل دو نفر کشته و ۱۲ نفر مجروح شدند. گزارش شده است که اين انفجار به دلايل فنی رخ داده است.

دبکا به نقل از منابع ايرانی خود ادعا کرد: انفجار زمانی رخ داد که احمدی نژاد دکمه ای را فشار داد که قسمتی در پالايشگاه را فعال نمايد. آن قسمت، قبل از اينکه رئيس جمهور ايران به آنجا برای افتتاح بيايد، بايد تست شده باشد و حتی راه اندازی شده باشد تا در هنگام افتتاح مشکلی پيش نيايد.

يک کنفرانس خبری به سرعت در تلويزيون به نمايش در امد که در آن احمدی نژاد به سئوالات در مورد پالايشگاه آبادان پاسخ می داد. اين اقدام برای جلوگيری از پخش اخباری در مورد اينکه او ترور شده است، انجام شد.

بروز اشکال فنی در يکی از واحدها سبب ايجاد انفجار و آتش‌سوزی در پالايشگاه ‌آبادان شد.در جريان افتتاح فاز سوم واحد بنزين سازی پالايشگاه آبادان که با حضور محمود احمدی‌نژاد صورت گرفت بروز اشکال فنی منجر به ايجاد انفجار و آتش سوزی در يکی از واحدهای اين پالايشگاه شد. با اقدام سريع دست اندرکاران آتش سوزی مهار شده است.

برپايه گزارش، اين حادثه هيچگونه وقفه‌ای در برنامه‌های رئيس جمهوری ايجاد نکرده است. وقوع اين حادثه که ۶ مجروح به دنبال داشته است دود غليظی در پالايشگاه و بخش گسترده‌ای از شهر آبادان پراکنده کرد.

در حالی که به رغم سالم ماندن محمود احمدی نژاد و هيات همراه وی از انفجار صبح امروز پالايشگاه آبادان، گزارشها از افزايش کشته های اين حادثه تا ۴ نفر حکايت دارد، زمينه های روانی و نيز برخی شواهد بر ابهامات مساله دامن زده و اين سوال به وجود آمده که آيا دفتر رياست جمهوری از آماده نبودن پروژه پالايشگاه آبادان مطلع نبود؟

با مهار کامل آتش سوزی و انفجار در پالايشگان نفت آبادان، بار ديگر يک يک دود و هاله سياه اين پالايشگاه نفت را فرا گرفته است.

در يکی از مشعل‌های پالايشگاه آبادان به طور غيرطبيعی نفت خام در حال سوزاندن است که سوختن اين مواد منجر به ايجاد يک دود سياه در اطراف پالايشگاه شده است.

از سوی ديگر، همزمان با خروج احمدی‌نژاد از پالايشگاه آبادان، نيروهای امنيتی مديريت پالايشگاه آبادان را برای بررسی دلايل حادثه بر عهده گرفته اند.

به گفته يکی از مسئولان شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی، علت اصلی حادثه نشت گاز از واحد گاز مايع پالايشگاه نفت آبادان بوده است.

در همين حال، با حضور نيروهای امنيتی بررسی دلايل ايجاد اين حادثه آتش سوزی در سطح پالايشگاه آغاز شده، اين در حالی است که با توجه به نامشخص بودن دلايل انفجار، احتمال آتش سوزی و انفجار مجدد در اين پالايشگاه قديمی وجود دارد.

در حال حاضر تمامی نيروهای امدادی و آتش نشانی برای مهار هرگونه آتش‌سوزی و انفجار احتمالی در پالايشگاه آبادان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

حميد رضا کاتوزيان در حاشيه جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجار رخ داده در مراسم افتتاح پروژه بنزين‌سازی پالايشگاه آبادان در حضور احمدی‌نژاد که چندين کشته و زخمی بر جای گذاشت، گفت: اين انفجار خرابکاری و يا کاری عمدی نبوده و صرفا به دليل عدم آمادگی پالايشگاه برای افتتاح بوده است.

وی تاکيد کرد: پالايشگاه با شرايطی راه‌اندازی شده بود که پيش‌بينی می‌شده با خطراتی همراه باشد.

رئيس کميسيون انرژی مجلس گفت: طبق اخباری که به ما رسيده در اين حادثه ۱۷ نفر مجروح و يک نفر کشته شده و حادثه پس از افتتاح توسط رئيس‌جمهور بوده است.

با دستور دکتر محمود احمدی‌نژاد، سرپرست وزارت نفت يک فروند هواپيما برای انتقال مجروحان و مسمومان حادثه انفجار گاز در پالايشگاه ابادان از تهران به اين شهر پرواز کرد.

صبح سه‌شنبه همزمان با حضور محمود احمدی نژاد برای افتتاح پروژه بنزين سازی پالايشگاه آبادان، بخشی از اين پالايشگاه دچار انفجار شد.

هنگامی که يک دستگاه برای تست در محل پروژه قرار گرفت دچار انفجار شد و تا اين لحظه ۱۲ نفر مجروح و ۲ نفر نيز کشته شده‌اند.

بلافاصله پس از اين انفجار، افراد حاضر در اين مراسم محل را ترک کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر