۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

خامنه ای بار دیگر نظر خود را حکم حکومتی و بر دولت تحمیل کرد

رئيس دولت از تحميل اين تصميم گلايه کرد و به رهبری اعلام کرد : «آيا اين، حکم حکومتی است و آقا فرمود اين جلسه، جلسه حکومتی است زيرا يکی از وظايف رهبری تنظيم روابط قوا است ولی اين نظر، نظر قانون است نه حکم حکومتی.»
خبرنگاران سبز/سیاست:
محمد رضا باهنر طی مصاحبه ای از جلسه سران سه قوه که در بيت رهبری برگزار شده پرده برداشته است که حاوی نکته های بسيار مهمی بوده که يکی از آنها تحميل نظر رهبری بر دولت بوده که استقلال دولت را زير سوال برده است. اين اولين بار نيست که خامنه ای نظر خود را نظر حکومتی می داند. در زمان رياست محمد خاتمی نيز رهبری چندين بار مخالف نظر رئيس جمهور محبوب وقت، حکم خود را فصل الخطاب دانسته بود.همچنین علی خامنه ای در زمان انتخابات رياست جمهوری نيز عملا با حمايت از محمود احمدی نژاد نظر شخصی خود را حکم حکومتی و به مصلح نظام تعبير و تحميل کرده بود.

دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين اينگونه از آن جلسه می گويد: به دعوت خود مقام معظم رهبری جلسه ای با حضور سران سه قوه تشکيل شد. در اين جلسه بحث تفسير شورای نگهبان مطرح شد. جلسه دو، سه ساعته ای برگزار شد. برخی از بخش های جلسه دلگير کننده بود. آقای احمدی نژاد بحث شان ايراد به تفسير شورای نگهبان بود که آقا می فرمايد تفسير شورای نگهبان حرف آخر و لازم الاجرا و بايد تبعيت شود. آقا گفت اگر هم بحثی شود تاثيری در نتيجه ندارد و نظر شورای نگهبان لازم الاتباع است.

 گفت : " باهنر در مهمترين بخش تشريح اين جلسه می گويد رئيس دولت از تحميل اين تصميم گلايه کرد و به رهبری اعلام کرد : " آيا اين، حکم حکومتی است و آقا فرمود اين جلسه، جلسه حکومتی است زيرا يکی از وظايف رهبری تنظيم روابط قوا است ولی اين نظر، نظر قانون است نه حکم حکومتی " .

اين  گفته اخير محمدرضا باهنر در رسانه های اصولگرای حامی رهبری نيز بازتاب داشته است بطوريکه سايت عماريون مخالفت محمود احمدی نژاد با نظر رهبری را اينگونه بازتاب داده است: جلسه دلگيرکننده رهبری با احمدی‌نژاد برگزار شد، آقا جان؛ ملعون باد آن که برايت شرط گذاشت... ( + )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر