۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

دعوت شورای هماهنگی سبز اميد : " تظاهرات سکوت در ۲۲ خرداد " - وليعصر تا ونک

از راهيان سبز اميد دعوت می کند از ساعت ۶ تا ۸ بعد از ظهر روز ۲۲ خردادبياد زنجيره سبز اميدی که ميدان راه آهن را به ميدان تجريش پيوند داد در سکوت مطلق وبا رعايت موارد زير دست به راهپيمايی در پياده روهای خيابان ولی عصر حد فاصل ميدان ولی عصر تا ميدان ونک بزنند و در ساعت ده همان شب بر روی بامها ندای الله اکبر سر دهند.
خبرنگاران سبز/سياست/راه سبز اميد:
سرانجام طبق وعده های شورای هماهنگی راه سبز اميد برای اعلام برنامه اين شورا در آستانه سومين سال از کودتای انتخاباتی، شورای هماهنگی راه سبز اميد بيانيه ای در پاسداشت خاطره زنجيره سبز انسانی و روزهای فراموش نشدنی خرداد ماه صادر کرد.

شورای هماهنگی در اين بيانيه ضمن دعوت مردم به پيوستن در راهپيمايی سکوت در پياده روهای خيابان ولی عصر حد فاصل ميدان ولی عصر تا ميدان ونک ساعت ۶ تا ۸ بعد از ظهر روز ۲۲ خرداد، تاکيد کرده است: سکوت مطلق در طول برگزاری راهپيمائی حاکم خواهد بود. به هيچ شعاری پاسخ داده نشود و از هر گونه اقدامی که به خشونت طلبان بهانه برای انجام اقدامات غير قانونی و ضد انسانی می دهد خود داری شود و رأس ساعت ۸ همه متفرق شوند.

بر اساس اين بيانيه، راهپيمايان با لبان بسته، آزادی رهبران جنبش و زندانيان سياسی، برگزاری انتخابات آزاد و اقدام موثر و فوری برای حل مسئله گرانی و بيکاری را فرياد خواهند زد.

متن کامل اين بيانيه که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

بيانيه شورای هماهنگی راه سبز اميد برای پاسداشت خاطره زنجيره سبز انسانی

ماه خرداد روزهای بس حماسی و بيادماندنی را در دل خود جای داده است و ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ يکی از آن روزهای فراموش نشدنی است. در اين روز مردم ما با شور و اميد وصف ناشدنی به پای صندوق های رای آمدند تا از حق تعيين سرنوشت خويش استفاده کرده و با انتخاب رئيس جمهور شعار «تغيير سازنده» را تحقق بخشند. تلاش کنند تا با تغيير روند ها و روش ها به سمت دمکراتيزه شدن نظام حرکت شود, اخلاق به سياست باز گردد, همبستگی ملی را با حذف مرزهای نامشروع خودی و غير خودی تقويت کنند, حکومت قانون را جايگزين گريز از قانون نمايند, قاطيت خود بر لزوم پاسداری از کرامت انسان و حقوق بشر را به حکمرانان کشور ياد آور شوند, نظام اداری و اجرايی کشور را از گرفتاری در دام ناکارآمدی و دروغ و توسل به رمالی و جن گيری و…نجات بخشند و کارگران و کشاورزان و محرومان جامعه را از ترس نياز های اوليه خود رها نمايند. اما آنانی که سواری بر مرکب قدرت را به هر قيمتی راهنمای عمل خود قرار داده بودند با مهندسی انتخابات و تقلب در آرای مردم نامزد مورد نظر خود را از صندوق ها در آورند و آنگاه که با صدای اعتراض ميليونی مردم مواجه شدند به جای پاسخگويی و اقناع به سرکوب و داغ و درفش و زندان متوسل شدند و جنبش سبز از دل اين رخداد و در امتداد مطالبات تاريخی مردم ايران برای آزادی و توسعه سر برآورد و سروقامت و استوار همچنان هدف «تغيير سازنده»، تحقق حقوق بشر و امنيت انسانی برای همه ايرانيان را دنبال می کند.

شورای هماهنگی راه سبز اميد برای پاسداشت همه آنانی که در اين روز به پای صندوق های رای آمدند تا کشور را از بليه دروغ و خودکامکی رهايی بخشند و در دوسال گذشته در پی رای گمشده خويش هر هزينه ای را بجان خريده اند وهم چنين قدردانی ازمقام عزيزانی که در اين مسير به شهادت رسيدند، از راهيان سبز اميد دعوت می کند در اين روز بياد زنجيره سبز اميدی که ميدان راه آهن را به ميدان تجريش پيوند داد در سکوت مطلق وبا رعايت موارد زير دست به راهپيمايی در پياده روهای خيابان ولی عصر حد فاصل ميدان ولی عصر تا ميدان ونک بزنند و در ساعت ده همان شب بر روی بامها ندای الله اکبر سر دهند.

از همراهان جنبش سبز خواهانيم که برای اين دعوت دست به اطلاع رسانی گسترده زده و همه همت خود را برای هرچه پرشور برگزار شدن اين راهپيمايی انجام دهند.

اين شورا به اقتدارگرايان حاکم قويا هشدار می دهد که برگزاری راهپيمايی مسالمت آميز حقی بشری و منطبق با اصل ۲۷ قانون اساسی است و دولت مکلف به تضمين امنيت شهروندان شرکت کننده در آن می باشد و اعمال هرگونه محدوديت و يا مقابله با آن از جانب مامورين اطلاعاتی و امنيتی و نيروهای سرکوبگری که وابستگی آنها به اقتدارگرايان مسلم است جز مسئوليت و بی آبرويی بيشتر در سطح داخلی و بين المللی و افشای عدم صداقت آنها و سياست دوگانه شان در مورد جنبش های دموکراسی خواهی در منطقه به دنبال نخواهد داشت.

شورای هماهنگی راه سبز اميد برنامه های ديگر خرداد ماه را با همفکری با هم ميهنان عزيز در بيانيه های ديگر بزودی اعلام خواهد کرد.

شورای هماهنگی راه سبز اميد.

۸٫ ۰۳٫ ۱۳۹۰

۱٫ محل: پياده روهای خيابان ولی عصر حد فاصل ميدان ولی عصر تا ميدان ونک (به بالا از سمت شرق، به پايين از سمت غرب)

۲٫ زمان: ساعت ۶ تا ۸ بعد از ظهر. راهپيمايی رأس ساعت ۸ تمام شده و همه متفرق شوند.

۳٫ راهپيمايان با لبان بسته سه خواسته زير را فرياد خواهند زد:

-آزادی رهبران جنبش و زندانيان سياسی

- برگزاری انتخابات آزاد

-اقدام موثر و فوری برای حل مسئله گرانی و بيکاری

۴٫ فعالان جنبش سبزدر شهرستانها هم می توانند برنامه ای مشابه تهران را در اين روز برنامه ريزی و اجرا نمايند.

۵٫ سکوت مطلق در طول برگزاری راهپيمائی حاکم خواهد بود. به هيچ شعاری پاسخ داده نشود و از هر گونه اقدامی که به خشونت طلبان بهانه برای انجام اقدامات غير قانونی و ضد انسانی می دهد خود داری شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر