۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

سایت جرس تقلبی؛ بخشی از کارنامه جنگ نرم

بازار تلاش مذبوهانه افسران جنگ نرم برای بی‌اعتبار کردن رسانه‌های جنبش سبز بسیار داغ است. ارتش سایبری در این راه بارها به جعل سایت‌های خبری معروف جنبش روی آورده که هربار نیز این توطئه با شکست مواجه شده است. خبرنگاران سبز به بررسی یک نمونه از این جعل‌ها که اخیرا در مورد سایت جرس صورت گرفته می‌پردازد. 
خبرنگاران سبز/ سیاست:
تقلب در ایجاد سایت‌های خبری مخالفان از سوی ارتش سایبری، کار جدیدی نیست. چندی پیش سایت سهام نیوز تقلبی راه‌اندازی شد که خوشبختانه با هوشیاری کاربران، بساطش برچیده شد. به تازگی اما سایت خبری جدیدی با ظاهری کاملا مشابه جنبش راه سبز(جرس) آغاز به کار نموده است.

مطالب و اخبار این سایت خبری نشان از وابستگی آن به حامیان سیدعلی خامنه‌ای دارد. ظاهر و الگوهای به‌کار رفته در آن کاملا شبیه سایت جرس است و حتی نشانه (لوگو) سایت جرس را نیز جعل نموده است. دامنه اینترنتی این سایت، نسبت به سایت اصلی یک حرف e اضافه دارد.

در حالی که دامنه سایت واقعی جرس در نشانی http://www.rahesabz.net موجود است، نشانی سایت تقلبی تاسیس شده توسط عوامل سایبری و جنگ نرم http://raheesabz.net می‌باشد.

پیگیری‌های خبرنگار خبرنگاران سبز نشان از آن دارد که اگرچه این نشانی اینترنتی با آدرسی مجعول  در شهری کوچک واقع در شرق کشور استرالیا ثبت شده، ولی شماره تلفنی که برای گرفتن تائیدیه آن استفاده شده است، با پیش شماره +45 متعلق به کشور دانمارک می‌باشد. به این معنی که یکی از عوامل جنگ نرم ساکن در دانمارک یا استرالیا، با ثبت نشانی اینترنتی مشابه و بدون رعایت حقوق معنوی اقدام به جعل نشانه جرس و فریب مخاطبان آن نموده است.

این عمل از نظر قوانین هر دو کشور دانمارک و استرالیا جرم تلقی شده و احتمالا منجر به جریمه سنگین برای فرد خاطی خواهد شد. سایت جعلی مزبور در بهمن‌ماه سال گذشته و برای مدت یک سال خریداری شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر