۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

هشدار مصباح یزدی به بی اعتباری جایگاه ولایت فقیه در بین مردم و مسئولان بلند پایه نظام

"از اين پس تا فرهنگ جامعه اسلامی نشود ديگر حتی نبايد يک قانون اسلامی به تصويب رساند، زيرا، به دلايل ذکر شده چنين قوانينی پس از تصويب اجرا نخواهد شد."
خبرنگاران سبز/سیاست:
رئيس مؤسسه آموزشی و پژوهشی آيت الله خمينی اخيرا طی مصاحبه ای با ماهنامه " پاسدار اسلام " با بيان اينکه حتی در بين مسئولان نيز کسانی که واقعا ولايت فقيه را شناخته و بدان اعتقاد دارند کم اند و حتی عده ای معتقدند اين که يک روحانی آن هم به حکم دين در رأس مسائل کشور قرار بگيرد، امری اشتباه است.، اعتراف به بی اعتباری نظریه ولایت فقیه در بطن جامعه و از بین رفتن جایگاه روحانیت در بین مردم کرده است. 

اين گفته ها در شرايطی است که طی دو سال گذشته مردم با سر دادن شعارهايی اعتراضی اصل نظريه ولايت مطلقه فقيه که منتقدين بسياری نيز در بين روحانيت داشته ، زير سوال برده اند و خواستار حذف اين جايگاه که منشاء ديکتاتوری اسلامی شده است از قانون اساسی کشور شده اند. به علاوه با توجه به اظهارات رحيم مشايی و حاميان دولت که مقام ولايت فقيه ای را بطور غير مستقيم نفی کرده اند، اين اعترافات مصباح يزدی که يکی از سرسخت ترين طرفداران اين نظريه بوده است، قابل توجه ارزيابی می شود.

مصباح يزدی در گفتگو با اين ماهنامه که در استان قم و در بين روحانيون و طلاب توضيع می شود گفته است : خطری که من احساس می کنم شديدترين خطری است که تا کنون اسلام را تهديد کرده است و آن هم از سوی نفوذی هايی است که در بين خودی ها در حال رشد هستند.
محمد تقی مصباح يزدی از روحانيون افراطی در قم از آن چه بی اعتقادی عمومی به ولايت فقيه در جامعه ناميد انتقاد کرد و خاطرنشان کرد که حتی عاليترين مقام های کشور ديگر اعتقادی به ولايت فقيه ندارند.

آيت الله مصباح يزدی در مقاله هشدار آميزی که در آخرين شماره ماهنامه "پاسدار اسلام" منتشر کرده نوشته است که نظام اسلامی ايران با بزرگترين خطر و تهديد تاريخ سی و دو سالۀ خود روبرو شده است. او از آن چه بی اعتقادی عمومی نسبت به ولايت فقيه در جامعه انتقاد کرده و سپس با استناد به برخی قراين و شواهد گفته است که حتی عاليترين مقامات کشور ديگر اعتقادی به ولايت فقيه ندارند و ترديد و پرسش های جدی نيز دربارۀ ولايت فقيه به طور نسبتاً گسترده در تمام حوزه های علوم دينی رسوخ کرده است.

اين روحانی نزديک به رهبر جمهوری اسلامی در بخش ديگری از مقاله خود تصريح کرده است که تلقی عاليترين مقامات نظام اسلامی نسبت به ولايت فقيه اين است که آيت الله خمينی با بهره گيری از فرصت انقلاب "دکانی به اسم ولايت فقيه برای آخوندهای کشور ايجاد کرد."

او سپس تاکيد کرده است: "از اين پس تا فرهنگ جامعه اسلامی نشود ديگر حتی نبايد يک قانون اسلامی به تصويب رساند، زيرا، به دلايل ذکر شده چنين قوانينی پس از تصويب اجرا نخواهد شد."

آيت الله مصباح يزدی عرف رايج در جامعۀ کنونی ايران را نقطه مقابل ارزش های اسلامی نظام حاکم دانسته و آيندۀ روحانيت را در يکی دو سال آينده بسيار تيره و تار ديده است.

۱ نظر:

  1. درود بر شما که بالاخره پس از سالها به این نتیجه رسیدی حالا میشه بدون خجالت دست از این ملت بردارید وشجاعانه کنار بکشید یا باز هم میخواهید این کشور را در اشغال خود نگه دارید ؟ اگر با هوش باشید شرط دوام ایت است که بروید وگرنه نه تنها نمیبرنتان بلکه برای همیشه میمیرید

    پاسخحذف