۱۳۹۰ خرداد ۱۲, پنجشنبه

ماموران امنیتی مراسم ختم مرحوم سحابی را با بستن درب مسجد و بازداشت تعدادی مختل کردند

نيروهای انتظامی با مسدود کردن راههای منتهی به مسجد حجت بن الحسن واقع در خيابان سهروردی از تردد در اين مراسم جلوگيریو تعدادی از شرکت کنندگان را بازداشت کرده اند.
خبرنگاران سبز/جامعه:
به گزارش خبرنگاران سبز در خيابان سهروردی ماموران امنيتی با موتورهای غول پيکر در حال مانور وحشت در خيابان‌های منتهی به مسجد حجت بن الحسن هستند. به گزارش خبرهای رسيده ماموران امنيتی با کمک نيروی انتظامی به هيچ رهگذری مجوز ورود به نزديکی های محل برگزاری مراسم عزت الله سحابی و دخترش هاله را نمی دهند و با برخورد بسيار بد حاضرين در مسجد را نيز وادار به خروج کرده و برای همسايگان و ساکنين اين منطقه نيز مشکل تردد ايجاد کرده اند. در همين ارتباط بنا بر مشاهده شاهدان عينی ماموران امنيتی تعدادی از حاضرين در مجلس ختم را بازداشت کرده اند که هدايت غضنفری از دوستان خانوادگی مرحوم سحابی و خواهر مهندس سحابی و عروس خانواده سحابی نیز از بازداشتی های شناخته شده امروز در مقابل مسجد حجت بن الحسن بوده اند.

آنچه از آشنايان هدايت غضنفری شنيده شده است، وی در حالی بازداشت شده است که دچار عارضه تومور مغزی می باشد و به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

همچنين سحام نيوزطبق خبر مشابهی آورده است: از حدود ساعت يک و نيم به بهانه انجام تعميرات در مسجد، اقدام به بيرون کردن نمازگزاران کردند. به گزارش خبرنگار سحام نيوز، نيروهای امنيتی سعی در متفرق کردن مردمی داشتند که برای مراسم عزاداری مهندس سحابی به مسجد حجت بن الحسن آمده بودند. شايان ذکر است که در زمان خروج مردم از مسجد، با صدای بلند سوره های حمد و ناس را می‌خواندند. بنا به اخبار رسيده نيروهای امنيتی با بستن در مسجد، به مردم حمله کرده و عده ای را بازداشت کردند.

همچنين به گزارش سايت ايران پرس نيوز بعدازظهر امروز حدود ساعت سه، سه و نيم زير پل سيدخندان حدود دو تا سه هزار نفر جمع بودند که می خواستند در مراسم يادبود عزت الله سحابی شرکت کنند که به درگيری با نيروهای انتظامی منجر شد. با اينکه از ساعات اوليه امروز اعلام شده بود که مراسم يادبود سحابی لغو شده با اينهمه تعداد زيادی در اطراف خيابان شريعتی-زير پل سيد خندان جمع شده بودند. نيروهای انتظامی هم با حمله با باتوم داشتند جمعيت را متفرق می کردند.

ای ديگر سو شاهدان عينی در گفتگو با «ميزان خبر» گفتنه اند نيروهای انتظامی با مسدود کردن راههای منتهی به مسجد حجت بن الحسن واقع در خيابان سهروردی از تردد در اين مراسم جلوگيری کردند.

همچنين نيروهای لباس شخصی به جمعيت پراکنده ی مردم که در اطراف خيابانهای منتهی به مسجد جمع شده بودند، حمله کردند و اقدام به ضرب و شتم و بازداشت سوگواران و علاقمندان مهندس سحابی کردند.

گفتنی است مهندس عزت الله سحابی دو روز پيش از اين و بعد از طی يک دوره بيماری درگذشتند و دختر ايشان هاله سحابی نيز در جريان حمله نيروی انتظامی به تشييع کنندگان مهندس سحابی درگذشت.


اخبار تکميلی متعاقبا ارسال خواهد شد  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر