۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

انتقاد امام‌جمعه کاشان از دفتر خامنه‌ای و انتقاد تند از سپاه

عبدالعلی نمازی یکی از امام جمعه‌های حکومتی که توسط علی خامنه‌ای منصوب شده است، از اطلاعیه دفتر خامنه‌ای و سپاه پاسداران مبنی بر تکذیب برخی اظهاراتش شدیدا انتقاد کرد. وی که خود را فقیه می‌داند خطاب به سپاهیان گفته است که آنان تنها مقلد هستند و حق ندارند به فقیه نسبت دروغ‌گویی بدهند. او اعلام کرد صادر کننده اطلاعیه سپاه، مستحق هشتاد ضربه تازیانه است. 
خبرنگاران سبز/ سیاست:
عبدالعلی نمازی، امام جمعه منصوب رهبر در کاشان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان نسبت به تکذیب اظهارات قبلی‌اش در جلسه درس خارج فقه توسط دفتر خامنه‌ای و سپاه پاسداران انتقاد کرد. او هفته گذشته گفته بود خامنه‌ای دستور بازداشت اعضای تيم احمدی‌نژاد را صادر کرده و تاکنون به درخواست فرمانده سپاه مبنی بر بازداشت رحيم‌مشايی پاسخ مثبت نداده است. این اظهارات در سایت شخصی نمازی به نام سفیر ولایت منتشر شد. به فاصله کمی این سایت از دسترس  خارج شد و دفتر خامنه‌ای و روابط عمومی سپاه در اطلاعیه‌های جداگانه این اظهارات را تکذیب کردند.

نمازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نسبت به این اطلاعیه‌ها انتقاد کرد. (+) وی گفت:« بنده از هر دو اطلاعيه گلايه دارم. هم اطلاعيه روابط عمومی سپاه و هم دفتر مقام معظم رهبری» وی خطاب به نویسندگان اطلاعیه سپاه تعابیر تندتری را به‌کار برد و افزود:«بنده به اين آقايان ميگويم که مواظب باشيد شما فقيه نيستيد و تنها مقلد ميباشيد. واژه تکذيب يعنی دروغ، دروغ را نسبت به يک فقيه ميدهيد و اين بار حقوقی و فقهی دارد. تکذيب گناه کبيره است اگر مطابق با واقع نباشد و کسی که گفته است از نظر شرعی هشتاد ضربه شلاق دارد. اسلام به اين سادگی نيست که هر کس هر چيز را بگويد. اصلاح خطا، اين نيست که شما نسبت کذب دهيد»

وی در ادامه با برشمردن فهرستی از خدمات خود برای حکومت گفت:«برخی جاها انسان ناگزير است که مطلبی را بيان کند اما کسی که تنها يک پاسدار است در حريم يک فقيه وارد می شود؟!. کسی که پنجاه سال در اسلام زحمت کشيده است. قبل از آنکه شما بياييد بنده در دوران دفاع مقدس که هشت سال بود، من نه سال در جبهه ها بودم»

او ادامه داد:« در دوران دولت اصلاحات که در دانشگاهها عوامل منحرف تئوری ولايت فقيه را دانشگاه تهران زير سوال برده و حزب الله را بمباران کردند هيچ يک از مسئولين قدرت پاسخ به شبهات را نداشتند اما بنده در سپاه دوازده جلسه سخنرانی شبهات را پاسخ دادم که بعدها به صورت يک کتاب منتشر شد. دورههای طرح بصيرت سرداران هم همينگونه بود که مقام معظم رهبری به فرماندهان دستور دادند که از فلانی در دورههای طرح بصيرت استفاده کنيد. شما کجا بوديد؟ اينگونه وارد حريم يک فقيه و خدمتگزار که هميشه در خط مقدم بوده است وارد ميشويد؟ در قضيه فتنه سال ۸۸ همه شاهد بوديد. آيا اين صحيح است؟»

نمازی در پایان گفت:«بنده گلايه دارم و شکايت اين آقايان را انشاءالله بعد از سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) خدمت مقام معظم رهبری خواهم کرد. گلايه دفتر را هم خدمت آقا عرض خواهم کرد. هرچند برخی آقايان تماس گرفته و گفتند منظور شما نبوديد و قضيه چيز ديگری بوده است ولی مردم آنچه منعکس شده را می بينند. کاری به نيت شما ندارند.»

گفتنی است مطالبی که هفته گذشته توسط نمازی گفته شده بود، اینک از سایت شخصی وی حذف شده است (+) ولی دسترسی به سایت وی مجددا برقرار شده است. این سایت در اطلاعیه‌ای علت از دسترس خارج شدن سایت را «مشکلات فنی» عنوان کرده و افزوده است:« دسترسی سايت به جهت مشکلات فنی و سرور بوده است که اکنون با رفع مشکل صفحه در دسترس ميباشد؛ و هيچگونه تعمد و يا اخلالی، ازجانب هيچ فرد و گروهی در بين نبوده است.» (+)

یادآوری می‌شود  از سال ۱۳۷۲ تاکنون، شورای سياستگذاری ائمه جمعه، کار انتخاب ائمه جمعه شهرها را بر عهده دارد. اعضای اين شورا مستقيما توسط علی خامنه‌ای انتخاب می‌شوند. بنابراين تمامی ائمه جمعه کشور را می‌توان منصوب شخص علی خامنه‌ای دانست. (+)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر