۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

باز هم خرداد و باز هم پادگانی کردن شهر به بهانه مبارزه با بدحجابی

نيروی انتظامی در برخورد با اين افراد کوتاه نيامده است بلکه با مشاهداتی که در سطح کشور انجام شد کمی به دليل مناسب بودن حجاب برخوردها را کمتر کرد ولی اخيرا اين مسئله پررنگ تر شده که از ۲۵ خرداد طرح مقابله با بد پوششی در کشور تشديد می شود.
خبرنگاران سبز/جامعه:
زياد نوشته ايم از طرح مبارزه با بدحجابی نه سکوت چاره ساز است نه زياده گويی. هدف ايجاد فضای امنيتی و پليسی و پيگيری نظريه «النصر بالرعب» بر اساس القاء ترسدرجامعه است.خرداد شده است پس لازم است شهر را به پادگان نظامی تبديل کنند. بهانه همان است مبارزه با بدحجابی. پس نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم. آنها از زنده بودن جامعه، از جوانی من و تو می ترسند،ديده ای که از جنازه مردگان نيز می ترسند به همين علت نگرانی از سر و رويشان می‌بارد و می‌‌کوشند با انسداد و تهديد جوانان، جنايات خود را به فراموشی بسپارند اما چه سود که جامعه زنده است.

چندی قبل سردار احمد روزبهانی رئيس پليس امنيت اخلاقی کلان شهر تهران اعلام کرده بود که طرح امنيت اخلاقی با حضور پررنگ ۷۰ هزار نيروی پليس اجرا خواهد شد و گشت‌های امنيت اخلاقی از اين پس پررنگ‌تر خواهد شد اما جانشين فرماندهی نيروی انتظامی نیز در مورد این طرح که هر ساله اجرا می شود از آغاز تشديد طرح مقابله با بدپوششی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در اين طرح بدحجابها سابقه دار شده و با توليد کنندگان لباسهای زننده و همچنين توليد کنندگان آسيبهای صوتی برخورد می شود.

به گزارش مهر، احمدرضا رادان روز سه شنبه در نشست خبری از آغاز تشديد طرح برخورد با بدپوششی و آلودگی صوتی در کشور خبر داد و افزود: با آغاز فصل تابستان دغدغه های مسئولين، مردم و علما در موضوع بدپوششی بيشتر می شود و آنها توقع دارند نيروی انتظامی سهم خود را ادا کند.

وی گفت: نيروی انتظامی در برخورد با اين افراد کوتاه نيامده است بلکه  با مشاهداتی که در سطح کشور انجام شد کمی به دليل  مناسب بودن حجاب برخوردها را کمتر کرد ولی اخيرا اين مسئله پررنگ تر شده که از ۲۵ خرداد طرح مقابله با بد پوششی در کشور تشديد می شود.

جانشين فرماندهی ناجا ادامه داد: لباس تنگ برای زنان و مردان، روسريهايی که از دو طرف موی زنان پيدا باشد، مانتوهای کوتاه، لباسهای زننده و نمادهايی که نشان دهنده جريانهای انحرافی و گروههای شيطان پرستی است برای مردان جزء ملاکهای بدپوششی بوده که با آنها برخورد می شود. همچنين تمامی توليد کنندگان و توزيع کنندگان دارای مجوز و زيرزمينی که در حوزه پوشاک فعال هستند شناسايی شده و در مورد توليد البسه زننده به آنها اخطار داده شده است. از ۲۵ خرداد به بعد در صورت توليد يا توزيع اداره اماکن با آنها برخورد می کند.

رادان از حضور تيمهای ويژه موتور سوار، راهنمايی و رانندگی و انتظامی در بزرگراهها و بلوارها خبر داد و افزود: با خودروهايی که راننده يا سرنشينان آن حجاب را رعايت نکنند برخورد کرده و خودرو به مدت يک هفته توقيف و افراد بدحجاب به پليس امنيت اخلاقی منتقل شده و پس از ارشاد و مشاوره سوابق آنها در بانک اطلاعاتی نيروی انتظامی به عنوان سابقه انتظامی لحاظ می شود که البته جزو سابقه سوء نيست.

وی با اشاره به اينکه افراد بدپوشش ۴ برابر بيشتر از افراد با حجاب توسط اراذل و اوباش مورد مزاحمت قرار می گيرند، گفت: از ۲۵ خرداد حتی با افراديکه در داخل خودرو يا در کوچه و خيابان و پارکها اقدام به سگ گردی می کنند هم برخورد می شود.

سردار رادان از تبديل شدن برخی از نقاط استانهای شمالی به حيات خلوت ناهنجاريها خبر داد و افزود: با آغاز تعطيلات تابستانی برخی از افراد در سواحل شمالی کشور شئونات اسلامی را رعايت نکرده و اقدامات ناهنجاری انجام می دهند که نيروی انتظامی با استفاده از نيروهای کمکی، استانهای گيلان و مازندران را تحت پوشش کامل طرح تشديد امنيت اخلاقی قرار می دهد.

جانشين فرماندهی نيروی انتظامی در پاسخ به اين سئوال که اين طرح موجب بازتاب منفی از سوی رسانه های بيگانه است، گفت: جو سازی خارجی توام با اين ماموريت است و نيروهايی که اعم از زن و مرد در اين طرح مجری هستند آموزشهای ويژه ای را در برخورد با افراد بدپوشش گذرانده اند تا حقوق شهروندی همراه با ادب واحترام و تکريم محقق شده و از سوی ديگر تکليف شهروندی هم بايد توسط شهروندان در احترام با مامورين محقق گردد.

وی افزود: نيروی انتظامی از ۲۵ خرداد پليس پاک را تشکيل داده و همچنين در طول جاده ها و راههای برون شهری هم به معضل بدپوششی توجه می شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر