۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

آیا انتقاد‌های فردوسی‌پور در طولانی‌ترین برنامه زنده ورزشی برایش دردسرساز خواهد شد؟

همزمان با درخواست نماینده اراک برای ممنوع‌التصویر شدن عادل فردوسی‌پور، یک رسانه حامی دولت در ادامه افشاپری‌هایش اعلام کرد که عادل مشاور شرکت ملی نفت ایران است و چون خبر داشته که به زودی از این سمت اخراج می‌شود، با انتقال تیم نفت به اراک مخالفت ورزیده است. فردوسی‌پور در برنامه پرمخاطب خود از صدر تا ذیل مسئولان ورزشی و سیاسی که در انتقال تیم‌های ورزشی شرکت داشتند را به چالش کشیده بود.
خبرنگاران سبز/جامعه:
آخرین سری برنامه ورزشی نود در شبکه سوم سیما که همچون همیشه با اجرای عادل فردسی‌پور رخ داد، ممکن است موجب دردسر برای او و یا محدودیت برای برنامه وی شود. در این برنامه فردوسی‌پور با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان مرتبط، نمایندگان مجلس و همچنین نظرسنجی پیامکی برنامه تلاش نماینده اراک و برخی مدیران دولتی برای انتقال تیم‌های فوتبال لیگ برتر به شهرستان‌ها را شدیدا به چالش کشید. سایت خبری آینده این چالش سه ساعته را طولانی‌ترین برنامه ورزشی تلویزیونی زنده در تاریخ کشور لقب داد. نتیجه نظرسنجی پیامکی برنامه کاملا گویا بود. از مجموع سه میلیون نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی، تنها کمتر از ده درصد موافق انتقال تیم‌ها بودند. انتقالی که به گفته نماینده اراک ماه‌ها پیش توسط دولت صورت گرفته و راه بازگشتی ندارد. فردوسی‌پور اما پاسخی محکم داد:«نتیجه می‌گیریم رای مردم مهم نیست!»

واکنش‌ها اما به این برنامه از لحظه پایان آن، آغاز شد. یک رسانه هوادار دولت در اولین اقدام، موضوع مخالفت فردوسی‌پور با انتقال تیم‌ها را در راستای منافع شخصی وی دانست. به نوشته این رسانه فردوسی‌پور «از مشاوران شرکت ملی نفت ایران است» و با افزایش احتمال قطع شدن منافع شخصی، به غرض ورزی و مخالفت با سیاست‌های مبتکرانه دولت در زمینه تمرکززدایی پرداخته و چهره معاون اول دولت را «تخریب» کرده است!

ظاهرا این اتهامات از نظر فردسی‌پور که با حمایت قاطع مردمی بر سر کار است، تاکنون ارزش پاسخگویی نداشته است. به اعتقاد بسیاری چهره سیاسی و اقتصادی رحیمی (معاون اول دولت) و پرونده‌های اقتصادی متعدد وی کریه‌تر از آن است که بتوان خدشه‌ای بر آن وارد کرد. با این‌حال نماینده اراک نیز که در برنامه زنده با حدود سه میلیون رای مردم برعلیه خود مواجه شده بود، درخواست نمود تا فردوسی‌پور «ممنوع‌التصویر» بشود.

اما در این میان، برخی سخنان و انتقادهای فردسی‌پور در این برنامه دامن پاره‌ای از اصولگرایان منتقد دولت را نیز گرفت. یکی از نام‌هایی که در برنامه نود به میان آمد، علی لاریجانی رئیس مجلس و از منتقدان جدی دولت بود. او توسط فردوسی‌پور متهم شد که با استفاده از لابی قدرتمند خود تیم صباباتری را به شهر قم(حوزه انتخابیه وی) منتقل نموده است. شاید همین بی‌احتیاطی فردوسی‌پور بود که باعث شد برخی رسانه‌های اصولگرا از احتمال حذف یا محدودیت این برنامه پرمخاطب تلویزیونی سخن بگویند. شاید برنامه بعدی نود روشن کند که فردوسی‌پور به روش قبلی خود در انتقاد بدون رودربایستی از عملکرد خطای مسئولین ورزش ادامه خواهد داد یا به قول رسانه‌های اصولگرا ترمزش کشیده خواهد شد؟ 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر