۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

حکم اعدام "سعید ملک پور" از سوی دادگاه عالی کشور لغو شد

برخورد ديوان عالی کشور در اين زمينه بسيار خوب و منطقی بوده است و ما حتی اميدواريم با دفاعيات مستدل ما در دادگاه حکم برائت برای سعيد ملک پور صادر شود!
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
حکم اعدام "سعيد ملک پور"، مدير يکی از سايت های فارسی‌زبان، که از سال ۱۳۸۷ در بازداشت به سر می برد، از سوی ديوان عالی کشور لغو شد. به گفته محمود عليزاده طباطبايی، وکيل ملک پور،ايراداتی در پرونده سعيد ملک پور وجود داشته که "ديوان عالی کشور حکم اعدام وی را نقض کرده است."

عليزاده طباطبايی که وکيل بسياری از سياسيون از جمله « سيد محمد خاتمی و خانواده آقای هاشمی رفسنجانی » نيز هست، لغو حکم سعيد ملک پور را يک "روند منطقی" ناميد و ابراز اميدواری کرده است که "بسياری از مشکلات ملک پور حل شود."

وکيل ملک پور همچنين گفته است: برخورد ديوان عالی کشور در اين زمينه بسيار خوب و منطقی بوده است و ما حتی اميدواريم با دفاعيات مستدل ما در دادگاه حکم برائت برای سعيد ملک پور صادر شود!

سعيد ملک پور گرداننده سايت فارسی زبان « آويزون » بوده است که به جرم ترويج فيلم های مستهجن، ضداسلامی و ضدامنيت در فضای وب فارسی، به اعدام محکوم شده بود. در پرونده وی آمده است: "سعيد ملک پور" اقدام به ثبت دامين‌های مختلف برای عبور از فيلترينگ مخابرات کرده بود و شبکه مستهجن تحت اختيار او با جذب بيش از ۳۰۰.۰۰۰ کاربر ثبت‌نام شده و تعداد بسيار زياد بازديدکننده (چند صد هزار) روزانه فعاليت می کرده است.

ملک پور سپس در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام اهانت به مقدسات و اصول و ارزشهای دينی، توهين و فحاشی به معصومين (عليهم السلام) و اعتقادات اسلامی، گردآوری و انتشار محتوای ضد اخلاقی و ضد دينی خارجی، گردآوری، توليد و انتشار محتوای ضد اخلاقی و ضد دينی ايرانی (به زبان فارسی)، آموزش مسائل غير اخلاقی و غير رسمی، توليد و انتشار محتوای روابط نامتعارف جنسی مانند روابط جنسی با محارم، ضربدری، همجنس‌گرايی، فتيشيسم و...، تحريک جوانان در مسائل جنسی و عضوگيری از آنان برای ايجاد گروه‌های اينترنتی، تهيه و انتشار تصاوير تجاوز به عنف و زورگيری از دختران و بانوان ايرانی و انتشار تصاوير برهنه دختران و بانوان ايرانی از طريق دوربين مخفی و هک وب‌کم توسط قاضی مقيسه‌ محاکمه و به اعدام محکوم شد.

در اين ارتباط نزديک به هزار نفر از "فارغ التحصيلان دانشگاه شريف" پس از صدور حکم اعدام سعيد ملک پور در نامه ای خواستار لغو اين حکم شدند. اين دانشجويان حکم اعدام ملک پور را "غيرمنصفانه" ناميده و خواستار توقف فوری آن شده بودند چرا که به گفته آنان "مستند اصلی برای حکم، يکی از صدها برنامه کامپيوتری است که سعيد در طول زندگی حرفه‌ای خود نوشته و بدون اطلاع وی درسايت اينترنتی مذکور استفاده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر