۱۳۹۰ خرداد ۱۴, شنبه

از رجایی شهر ندا می‏آید: رهبران سبز را تنها نگذارید؛ ۲۲ خرداد حماسه‏ای دیگر بیافرینید

ما جمعی از زندانيان زندان رجايی شهر در اعتراض به شرايط موجود در زندان، نداشتن ملاقات حضوری، فشار روز افزون بر خانواده های خود، قطع تلفن، نبود حداقل آزادی ها در کشور و خصوصا عدم برگزاری يک انتخابات آزاد و تداوم بازداشت های غير قانونی از تاريخ ۲ خرداد تا ۲۲ خرداد را اعلام اعتصاب کرديم تا شايد صدای تظلم خواهی ما به گوش مسولان مربوطه برسد و تغييری در وضعيت موجود بدهند.
خبرنگاران سبز/جامعه/بیانیه ها و مواضع:
در حاليکه شورای هماهنگی راه سبز اميد از مردم دعوت کرده است تا در روز ۲۲ خرداد از ساعت ۶ تا ۸ بعد از ظهر، بياد زنجيره سبز اميدی که ميدان راه آهن را به ميدان تجريش پيوند داد،با راهپيمايی سکوت خود در پياده روهای خيابان ولی عصر حد فاصل ميدان ولی عصر تا ميدان ونک دست به اعتراضی نمادين بزنند و در ساعت ده همان شب بر روی بامها ندای الله اکبر سر دهند، زندانيان سياسی زندان رجايی شهر نيز در بيانيه ای از مردم خواسته اند که رهبران سبز را تنها نگذاشته و در روز بيست و دو خرداد حماسه ای ديگر بيافرينند.

اما در اين بين اختلاف نظر برای چگونگی برگزاری اين راهپيمايی سکوت يا اعتراض همراه با شعار در بين کنشگران و فعالين جنبش سبز برقرار است و کماکان در حال بررسی و مشورت برای برگزاری شايسته و ميليونی اين روز تاريخی است.

همچنين صفحه فيسبوک ۲۵ بهمن نيز با نظرسنجی در بين خوانندگان خود برای تداوم اعتراضات در خرداد پر حادثه ، روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ خرداد را پيشنهاد داده است .

در نامه زندانيان سياسی رجايی شهر آمده است: ما جمعی از زندانيان زندان رجايی شهر در اعتراض به شرايط موجود در زندان، نداشتن ملاقات حضوری، فشار روز افزون بر خانواده های خود، قطع تلفن، نبود حداقل آزادی ها در کشور و خصوصا عدم برگزاری يک انتخابات آزاد و تداوم بازداشت های غير قانونی از تاريخ ۲ خرداد تا ۲۲ خرداد را اعلام اعتصاب کرديم تا شايد صدای تظلم خواهی ما به گوش مسولان مربوطه برسد و تغييری در وضعيت موجود بدهند.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:

مردم شريف ايران، همراهان جنبش سبز

ما جمعی از زندانيان زندان رجايی شهر در اعتراض به شرايط موجود در زندان، نداشتن ملاقات حضوری، فشار روز افزون بر خانواده های خود، قطع تلفن، نبود حداقل آزادی ها در کشور و خصوصا عدم برگزاری يک انتخابات آزاد و تداوم بازداشت های غير قانونی از تاريخ ۲ خرداد تا ۲۲ خرداد را اعلام اعتصاب کرديم تا شايد صدای تظلم خواهی ما به گوش مسولان مربوطه برسد و تغييری در وضعيت موجود بدهند.

اما متاسفانه آنهايی که بايد بشنوند و عمل کنند گوش ها و چشم های خود را بسته اند و چون هميشه فرياد تظلم خواهی ما را بی پاسخ گذاشتند.

اما صدای “هل من ناصر ينصرنی” را هميشه کسانی هستند که بشنوند و پاسخ دهند و شما مردم ايران همان کسان هستند که هيچ گاه ياران و همراهان خود را تنها نمی گذاريد و مارا در ادامه اين راه ياری کرديد. صدای تظلم خواهی مارا شما مردم شنيديد و درد و رنج خانواده های مارا در ک کرديد.

اينک بنا به درخواست پدرانه حضرت آيت الله بيات زنجانی ، جناب حجت الاسلام و المسلمين آقای سيد محمد خاتمی و همچنين بنا بر درخواست دوستان و همراهانمان در جبهه مشارکت ايران اسلامی ، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ، جوانان احزاب اصلاح طلب و رسانه های سبز اعتصاب غذای خود را در روز دوشنبه ۱۶ خرداد می شکنيم.

ما اين اعتصاب غذا را به ياد شهدای راه آزادی خصوصا شهدای سبز پس از انتخابات مخدوش ۲۲ خرداد ۸۸ می شکنيم اما قسم به خون شهدايمان که لحظه ای دست از آرمان ها و خواسته های خود بر نمی داريم و تا آخر اين راه سبز و استوار ايستاده ايم.

همچنين ما از مردم شريف ايران و جوانان سبز اين سرزمين می خواهيم که رهبران و ياران خود را تنها نگذاراند و در اعتراض به حصر دو رهبر خود جناب مهندس مير حسين موسوی و شيخ مهدی کروبی و همسران سرافرازشان خانم ها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی و همچنين در اعتراض به تمامی ظلم های رفته بر اين سرزمين خصوصا در اين دو سال اخير دعوت شورای هماهنگی راه سبز اميد را لبيک گويند و خيابان ها را از حضور خود خالی نگذارند و در ۲۲ خرداد حماسه ای ديگر بيآفرينند.

و تِلکَ الأیّامُ نُداوِلُها بَينَ النّاسِ و لِیَعلَمَ اللهُ الّذينَ آمَنوا و یَتَّخِذَ مِنکُم شُهداءَ والله لا یُحِبُّ الظّالِمينَ آل عمران، ۱۴۰

مهدی محموديان – رسول بداغی – عيسی سحرخيز – کيوان صميمی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر