۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

احمدی‌نژاد مجلس را تحریم کرد: انشاالله جواب مجلس را بزودی می‌دهیم

وی انتصاب جرم به دولت را يک خلاف و جرم خواند و گفت که انشالله پاسخ مجلس را به زودی ميدهيم. برخی فکر می کنند که وقتی به دولت ميرسند ديگر نبايد حريمها را رعايت کنند. اما اشکالی ندارد. 
خبرنگاران سبز/سیاست/ از دیگر رسانه ها:
 امروز رئيس دولت برآمده از کودتا در دومين نشست مطبوعاتی خود در سال ۹۰ در خصوص مسايل مربوط به جريان انحرافی به سوالات خبرنگاران که بيشتر جنبه حاشيه‌ای داشت پاسخ داد. بخش‌هایی از گزارش این مصاحبه به نقل از آینده در زیر می‌آ‌ید.

خبرنگار خبرگزاری آريا با اعلام اینکه عده ای رئيس دولت و همراهانش را با خبرسازيها و تکذيب‌های خود تخريب می‌کنند و واکنش او را پرسيد، احمدی نژاد اظهار داشت: پاسخ ما سکوت الهام بخش وحدت است.

همچنين خبرنگار يک خبرگزاری خارجی به احمدی‌نژاد گفت : علمای قم در زمان اصلاحات به طرق مختلف انحراف دولت را به زبانهای مختلف اعلام کردند .الان نيز يک بار ديگر شاهد اين حرکت علما درباره دولت شما هستند . نظر شما چيست؟

در همين هنگام مجری مراسم در انتقاد از اين خبرنگار گفت :‌شما اعلام کرده بوديد که سوالتان درباره سياست خارجی است اما الان سوال ديگری پرسيديد که احمدی‌نژاد گفت : اين سوال هم سياست خارجی بود !

همه اجازه دارند حرف بزنند
احمدی‌نژاد سپس در ادامه شروع به عوام فريبی در يک مصاحبه رسانه ای که بازتاب بين المللی نيز دارد کرد و گفت: اگر نوع نگاهمان به صحنه عوض شود نوع برداشتمان عوض می شود. ايران کشور آزادی است و تا زمانی که اظهار نظرها از حدود قانون خارج نشده،‌ همه اجازه دارند حرف بزنند . اصلا افتخار دولت اين است که مورد هجوم تندترين انتقادها بوده اما اجازه داده که همه حرفشان را بزنند .البته بر مامشخص نشد که انتقادات به نوع اداره دولت افتخار است يا نشان از بی کفايتی رئيس دولت ؟!

وی افزود :‌ مقايسه اين دولت با دولتهای قبلی يک قياس مع الفارغ است .از قبل اعلام کرده ايم که روش اداره کشور با روش دولتهای قبلی متفاوت است و متفاوت خواهد بود که البته اين کلام وی تا قسمتی به حقيقت نزديک است چرا که در دو دوره نخست وزيری ميرحسين موسوی و محمد خاتمی خبری از رمالی و اجنه نبود و دولت با اراده و توان فکری دولت مردان اداره ميشد.

وی همچنين درپاسخ به سوال ديگری درباره اينکه چرا يک بار برای هميشه درباره اين اجنه و رمالهايی که گفته می شود جريان نزديک به دولت هستند ، پاسخی نمی دهيد که اين بحثها تمام شود، گفت : متهمانش را که گرفتند و تمام شد؛ حالا اجازه دهيد ما به کارهايمان برسيم . اين موضوع را هم ما شروع نکرده بوديم که بخواهيم تمامش کنيم .

خبرنگار روزنامه ايران، از رييس جمهور درباره گروهی که در پی تخريب دولت هستند پرسيد که احمدی نژاد در پاسخ گفت: کارهای دولت روی زمين قابل اندازه گيری است. بالاخره نيروگاه اتمی راه افتاد يا نيافتاد؟.

احمدی نژاد در ادامه گفت: در ارايه آمار مشکلاتی بود و منابع مختلفی آمار می دادند. از اين به بعد يک مرجع رسمی برای اعلان داريم و باقی غير رسمی است. بالاخره وضع کشور معلوم است.

آنها ۳۱۲ تا بودند
احمدی نژاد همچنين در حالی درباره موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی از خود دولتمردان خود دفاع کرد که پرونده تخلفات مالی رحيم مشايی، رحيمی و بقايی هر روز ابعاد تازه تری پيدا ميکند . وی در واکنش به يکی از خبرنگاران که به ليست ۲۵۰ نفره رئيس جمهور درباره مفسدين اقتصادی می پرسيد، گفت: اين ليست ۳۱۲ نفره است. ما ۳۱۲ اسم با موضوع داديم اما اينکه چه کسی تخلف کرده و کی نکرده با قاضی است. ما معرفی کرديم اما مرجع، دستگاه قضايی است. من تنها رييس جمهوری هستم که اعلام کرده ام که اگر تخلف از بنده و از خانواده بنده و از بستگان بنده و تمام وابستگان بنده صورت گرفته است برابر قانون با او برخورد شود. بخشی از کارهای ما در روز تنظيم کردن برنامه هايی است که کسی نتواند به اموال مردم دست اندازی کند.

او در پاسخ به سوالی درباره برخورد و رسيدگی به پرونده نزديکان متهمش ادعا کرد تنها رئيس جمهوری هستم که گفته ام هر تخلفی از بنده و نزديکان و فرزندانم هست، با دقت رسيدگی و برخورد شود.

اگر سند داشتند که اين‌قدر سروصدا لازم نبود
وی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا که پرسيد، آيا اسناد جريان انحرافی به شما ارائه شده، با طعنه گفت: اگر سند داشتند که اين‌قدر سروصدا لازم نبود.

وی همچنين به سوال خبرنگار زن ايسنا که با حرارت خواستار واکنش احمدی نژاد به برخی نزديکانش که با حرفهای شاذ باعث ضربه به دولت می‌شوند و تلويحا خواستار جلوگيری از ادامه اين روند شد، واکنش تندی نشان داد و گفت: شما که دانشجو هستيد، نبايد مخالف آزادی انديشه باشيد. ما که نمی توانيم جلو انديشه را بگيريم. ديگر سکوت کرده ايم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال ايرنا که به نامههای رئيسمجلس در خصوص غيرقانونی بودن مصوبات دولت اشاره داشت و آن را نوعی صف آرايی در مقابل دولت ميخواند، گفت: شما خودتان پاسخ را هم در سوالتان داديد. ما معتقديم که اين دولت قانونمندترين دولت پس از انقلاب است. قانون برای رفاه وسعادت ملت است و مجری برداشت خودش از قانون را اجرا ميکند نه برداشت ديگريان را.

وی انتصاب جرم به دولت را يک خلاف و جرم خواند و گفت که انشالله پاسخ مجلس را به زودی ميدهيم.

وی از نامهای سريای از مجلس به دولت سخن گفت که محتوای آن از تريبون علنی مجلس خوانده شد و ادامه داد: برخی فکر می کنند که وقتی به دولت ميرسند ديگر نبايد حريمها را رعايت کنند. اما اشکالی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر