۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

آیت الله دستغیب: شستشوی مغزی در کلاسهای عقیدتی و سیاسی سپاه عامل حمله به مردم است

از جمله خطراتی که امام مدام نسبت به آن هشدار می داد دخالت نيروهای سپاه و بسيج در امر سياست بود. به عقيده بنده در بين اينها افراد خوبی وجود دارند و نمی شود همه را به يک چوب راند و همه را به يک چشم نگاه کرد. متاسفانه آنچه باعث می شود اين نيروها مقابل مردم بگيرند،توجيهاتی است که در کلاسهای عقيدتی و سياسی برای آنها می کنند و با شستشوی مغزی فرمولهايی را در اذهان آنان می کنند و منجر به اين می شود که، مردم ديندار و محبّ اهل بيت را با محارب و مرتد و کافر منطبق کرده.
خبرنگاران سبز/سیاست:
به گزارش وب سايت حديث ، آيت الله دستغيب با انتقاد از نقش سپاه و بسيج در سياست گفت: متاسفانه آنچه باعث می شود اين نيروها مقابل مردم بگيرند،توجيهاتی است که در کلاسهای عقيدتی و سياسی برای آنها می کنند و با شستشوی مغزی فرمولهايی را در اذهان آنان می کنند و منجر به اين می شود که، مردم ديندار و محبّ اهل بيت را با محارب و مرتد و کافر منطبق کرده و هر کجا که به نظرشان مطلب خلافی صورت گرفت با قهر و اجبار و تهديد و ارعاب برخورد کرده و مردم متدين را با همين توجيهات کذايی قلع و قمع کنند.

وی در ادامه تصريح کرد: تمام حرف ما و دوستانمان اين است که وضع تغيير کند و به اول انقلاب برگردد و بنايی بر اغتشاش و اينکه خدای ناکرده انقلاب اسلامی از بين رود نداريم هر چند برخی افراد دوست دارند ما را اينطور متهم کنند و اينطور القاء می کنند که ما در پی براندازی حکومت هستيم، خوب بنده خدا اين چه حرفی است که می زنی؟!

وی در بخش ديگری با اشاره به تشکيل حکومت اسلامی اظهار داشت : حضرت امام طبق نظريه فقهی خود اقدام به برپايی حکومت اسلامی کرد وقصد نداشت که حاکم مطلق باشد و بنايی نداشت که به اسلام ضربه وارد کند.

اين عضو مجلس خبرگان در ادامه با عنوان کردن اين مطلب که برخی آقايان برای توجيهه اعمال خلاف شرع وقانون خود از حضرت امام هزينه می کنند، گفت: حضرت امام، کسی نبود که بخواهد به دين ضربه زند و اسلام را محو و نابود کند و اينکه عده ای بخواهند در توجيه اعمال خلاف شرع و قانون خود از حضرت امام هزينه کنند، نبايد موجب بدبينی مردم و به خصوص جوانان به ايشان شود.

گزيده ای از اين سخنرانی به شرح زير است:

اگر ياری مردم نبود امام خمينی موفق نمی شد

قطعا اگر همراهی مردم با امام نبود، اين انقلاب به ثمر نمی نشست. امام در سخنرانيهای خود مردم را به عنوان ولی نعمت خود معرفی می کرد و می گفت : اين مردم بودند که اين انقلاب را به وجود آوردند، مبادا از اين مردم غافل شويد، مبادا کاری کنيد که آنها نسبت به نظام دلسرد شوند و از شما فاصله بگيرند. متقابلا چون مردم از امام صدق و راستی ديدند، همواره پشتيبان وياور انقلاب بودند که جنگ هشت ساله را می توان بهترين شاهد بر اين مطلب دانست. مردم در تشييع جنازه حضرت امام چه ناله ها کردند و چه اشک ها ريختند و حتی عده ای هم از شدت غم و اندوه از دنيار رفتند و همه اين ها حاکی از عشق و علاقه مردم نسبت به ايشان بود.

امام خمينی طبق نظريه فقهی خود، حکومت اسلامی تشکيل داد 

مرحوم شيخ مرتضی انصاری، صاحب رسائل و مکاسب و مرحوم آخوند خراسانی، صاحب کتاب کفایة الاصول که از رهبران مشروطه به شمار می رود، مخالف تشکيل حکومت توسط فقها بودند؛ صاحب جواهر تا حدودی موافق بود و بعضی از فقها هم اصلا صحبتی در اين باره نکردند. از هم عصران امام هم می توان از آيت الله حکيم و آيت الله خويی نام برد که هر دو مخالف اين امر بودند. امام خمينی ره، برای اثبات مدعای خويش با تمسک به ادله ای تصدی حکومت را واجب و ادله مخالفين را ردّ می کند.

امام بنا نداشت که حاکم مطلق باشد، بنا نداشت که به اسلام ضربه بزند

خوب يک همچين شخصی قيام کرد و بنا نداشت که حاکم مطلق باشد، بنا نداشت که به وسيله به دست گرفتن حکومت ضربه به اسلام بزند. بعد از تشکيل حکومت، با وضع قانون اساسی و ايراد بيانات و حتی تنظيم وصيت نامه همه گان را متوجه خطرات احتمالی کرد، نسبت به راههايی که ممکن است منجر به فساد شود، منجر به اين شود که دين آلت دست عده ای قرار بگيرد هشدار داد.

ما و دوستانمان بنايی بر اغتشاش نداريم

تمام حرف ما و دوستانمان اين است که وضع تغيير کند و به اول انقلاب برگردد و بنايی بر اغتشاش و اينکه خدای ناکرده انقلاب اسلامی از بين رود نداريم هر چند برخی افراد دوست دارند ما را اينطور متهم کنند و اينطور القاء می کنند که ما در پی براندازی حکومت هستيم، خوب بنده خدا اين چه حرفی است که می زنی؟!

شستشوی مغزی نظاميان، عامل حمله به مردم است

ما می گوييم بايد دشمن از دوست متمايز شود و خدای ناکرده افرادی روی کار نيايند که دنباله رو همان انجمن حجتيه باشند؛ افرادی که برای نيل به منویّات خود حتی تظاهر به دينداری هم می کنند اما باطنا فکر جامدی دارند وهيچ حرکت معنوی نسبت به خدايتعالی ندارند؛ اين گونه افراد کاری ندارند که وضع معنوی و دينی مردم چطور است. از جمله خطراتی که امام مدام نسبت به آن هشدار می داد دخالت نيروهای سپاه و بسيج در امر سياست بود. به عقيده بنده در بين اينها افراد خوبی وجود دارند و نمی شود همه را به يک چوب راند و همه را به يک چشم نگاه کرد. متاسفانه آنچه باعث می شود اين نيروها مقابل مردم بگيرند،توجيهاتی است که در کلاسهای عقيدتی و سياسی برای آنها می کنند و با شستشوی مغزی فرمولهايی را در اذهان آنان می کنند و منجر به اين می شود که، مردم ديندار و محبّ اهل بيت را با محارب و مرتد و کافر منطبق کرده و هر کجا که به نظرشان مطلب خلافی صورت گرفت با قهر و اجبار و تهديد و ارعاب برخورد کرده و مردم متدين را با همين توجيهات کذايی قلع و قمع کنند.

بنده می گويم بايد با مردم با صدق و صفا برخورد شود و با آنان به خوبی برخورد شود، که اگر اين امر محقق شود چقدر همه لذت می برند و برادری و برابری در کشور نمود پيدا می کند، همانند زمانی که حضرت امام خمينی ره، در راس بود؛ اما چطور شد که پس از فوت ايشان، وضع جامعه دستخوش تغيير و تحول شد و آرمانهايی که مردم به خاطر آن حتّی از جان خود گذشتند به دست فراموشی سپرده شد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر