۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه در میان سخنان احمدی‌نژاد

سخنرانی جمعه شب احمدی‌نژاد در آرامگاه امام خمینی حاشیه‌هایی مهمتر از متن داشت. شعارهای متفاوت گروه‌های حاضر در محل که برخی در حمایت از احمدی‌نژاد و برخی غیر مستقیم بر علیه او و در حمایت از خامنه‌ای بود، از مهمترین این حاشیه‌ها است. عدم پخش زنده این سخنرانی از تلویزیون با وجود پیش‌بینی فارس نیوز مبنی بر اینکه گروهی بر علیه نزدیکان احمدی‌نژاد شعار خواهند داد قابل توجیه بود. اما احمدی‌نژاد در این سخنرانی جدا از حاشیه‌هایش، حرفی برای گفتن نداشت. وی برای چندمین بار در طی شش سال گذشته، باز هم پیش بینی کرد که آمریکا به زودی «ساقط!» خواهد شد.
خبرنگاران سبز/ سیاست:
سخنرانی جمعه شب احمدی‌نژاد در آرامگاه آیت‌الله خمینی بارها با شعارهای حامیان خامنه‌ای قطع شد. این سخنرانی با شعار «مشایی حیاکن، احمدی رو رها کن» آغاز شد. در خلال سخنرانی وی و در حالی که گروهی از حامیان احمدی‌نژاد شعار «احمدی، احمدی، حمایتت می‌کنیم» گروه دیگری شعار معنادار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر داده بودند.

در طول مراسم بارها سخنان وی با شعارهای گوناگون حامیان وی و یا حامیان خامنه‌ای قطع شد. این شعارها باعث شد تا احمدی‌نژاد در میانه سخنرانی بگوید:«حرف‌هایم به جایی می‌رسد که باید خیلی شعار بدهید!» در پایان سخنان وی، حامیان خامنه‌ای با شعار «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» اعلام کردند که برای سخنان احمدی‌نژاد به آرامگاه امام خمینی نرفته‌اند.

به گزارش خبرنگاران سبز پراهمیت‌ترین بخش سخنان احمدی‌نژاد جایی بود که رسما اعلام کرد:«آمریکا رفتنی است و به زودی ساقط خواهد شد!»(+) این سخنان در حالی گفته شد که دو سال پیش در چنین شبی مهندس میرحسین موسوی در یک مناظره رو در رو با احمدی نژاد، نسبت به چنین ادبیات و پیش‌بینی‌هایی که متاسفانه سیاست خارجی کشور بر آن‌ها استوار می‌شود انتقاد نموده بود.

در حالی که مجری شبکه خبر تلویزیون به دروغ اعلام کرد که سخنرانی احمدی‌نژاد به طور مستقیم پخش می‌شود، ولی این سخنرانی با پانزده دقیقه تاخیر پخش می‌شد.(+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر