۱۳۹۰ خرداد ۱۹, پنجشنبه

تایید حکم ۱۹ سال و نیم حبس حسین درخشان در دادگاه تجدید نظر

حکم قبلی وی که در ششم مهرماه سال ۸۹ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی اتخاذ شده بود، کماکان پابرجاست و دادگاه انقلاب تهران وی را به اتهامات سياسی و امنيتی از جمله "تبليغ عليه نظام" و "همکاری با دولت های متخاصم" به همان ۱۹ سال و نيم حبس محکوم کرده است.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
حسين درخشش بعد از سالها تحمل زندان، سرانجام شب يکشنبه ۲۹ اسفند به مرخصی نوروزی فرستاده شده و در روز ۱۴ اسفند مجددن به زندان برگردانده شده. وی سپس در روز ۱۶ اريبهشت امسال با فراهم کردن وثيقۀ يک ميليارد و پانصد ميليون تومانی به بهانه حضور در مراسم شهادت خانم فاطمه زهرا ا(س) به مرخصی آمد و منتظر اعلام حکم پرونده خود ددر دادگاه تجديد نظر ماند که بنابر خبر فيسبوک حسين درخشان؛ حکم قبلی وی که در ششم مهرماه سال ۸۹ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی اتخاذ شده بود، کماکان پابرجاست و دادگاه انقلاب تهران وی را به اتهامات سياسی و امنيتی از جمله "تبليغ عليه نظام" و "همکاری با دولت های متخاصم" به همان ۱۹ سال و نيم حبس محکوم کرده است.

 حسين درخشان در سال آخر اقامت خود در خارج، در وبلاگش از احمدی نژاد به اين دليل حمايت کرد که به گفته او، "مقابل غرب ايستاده است و از حق هسته ای ايران دفاع می کند." درخشان همچنين با انتقاد از آمريکا و اسرائيل، اين کشورها را متهم کرد که به دنبال تغيير رژيم در ايران هستند.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر