۱۳۹۰ خرداد ۱۶, دوشنبه

انتقاد خودی ها به فیلم حکومتی: اخراجی‌ها پا را فراتر گذاشته است

ما نمی‌توانيم همه مسائل را به بازی بگيريم. اين درست است که در جنگ تعداد معدودی از جوانان از تدين کامل برخوردار نبودند و شايد در بجا آوردن نماز سهل انگار بودند اما راه و روش همه آن‌ها راه امام و شهادت بود که همه آنها را سر خط آورد. در فيلم اخراجی‌ها ما می‌بينيم که فراتر از اين مسائل گام بر داشته می‌شود.
خبرنگاران سبز/فرهنگ و هنر و ادب:
اگر شريفی نيا يکی از حاميان دائمی فيلم سخيف اخراجی هاست و چشم بسته از آخرين ساخته دهنمکی تنها به دليل حمله به دوست داران سينما و مخالفين حکومت، دفاع می‌کند، اکنون حکومتی‌ها نيز  فيلم کارگردان حکومتی را نامناسب می‌دانند و لب به انتقاد گشوده‌اند. سردار مرتضی قربانی در تازه ترين اظهارات خود باانتقاد از فيلم اخراجی‌ها ۳ گفته است: بايد در ساخت فيلم‌ها‌ و سريال‌ها با موضوع دفاع مقدس حرمت‌ها و قداست‌ها حفظ شود. اخراجی‌ها پا را فراتر گذاشته است.

به گزارش پارس توريسم ،سردار مرتضی قربانی، فرمانده لشکر کربلا در دوران دفاع مقدس و رئيس سازمان موزه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران عنوان کرد: کسی که می‌خواهد در رابطه‌ی دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان فيلم و سريال و يا کار هنری انجام دهد بايد برای اين کار تقدس داشته باشد و با مشی شهدا در اين راه گام بردارد وگرنه اين توليد اينگونه فيلم‌ها اثر معنوی و درمانی را نخواهد داشت.

وی افزود: ما نمی‌توانيم همه مسائل را به بازی بگيريم. اين درست است که در جنگ تعداد معدودی از جوانان از تدين کامل برخوردار نبودند و شايد در بجا آوردن نماز سهل انگار بودند اما راه و روش همه آن‌ها راه امام و شهادت بود که همه آنها را سر خط آورد. در فيلم اخراجی‌ها ما می‌بينيم که فراتر از اين مسائل گام بر داشته می‌شود. در صورتی که ما بايد حرمت‌ها و قداست‌های شهدا را حفظ کنيم. آن کسانی که خون و جان خود را فدا کردند به اين فکر می‌کردند که دين خدا پايدار بماند.

سردار قربانی ادامه داد: نبايد با ساخت فيلم و سريال‌هايی که تحريف داشته باشد به حماسه و ايثار شهدا و رزمندگان خدشه وارد کنيم.

فرمانده لشکر کربلا اضافه کرد: اگر افرادی در مسووليت‌شان غش وجود داشته باشد خداوند مانند صدام آن‌ها را نابود می‌کنند.: اگر کسی در ارزش‌های اسلامی سيئه کند آرام آرام در باتلاق آن فرو خواهد رفت و نابود خواهد شد.

وی ادامه داد: کسانی که در کار توليد سريال، فيلم و کار هنری برای دفاع مقدس هستند بايد بدانند که اگر واقعا عملشان صالح باشد و خداوند در مسير حرکتشان به آنها کمک می‌کند و در اين مسير در نمی‌مانند؛ چرا که ما در جنگ اين را تجربه کرده‌ايم.

البته اين سردار سابق جنگ نيز گويا به بيماری فراموشی دچار شده است چرا که در عمل مسئولان نظام هيچگونه احترام به ارزش های دينی ديده نمی شود و آنچنان در باتلاق قدرت غرق شده اند که وقت سنجيدن به گفتار و کردارشان را ندارند. 

۱ نظر:

  1. مرتضی قربانی قبل از رفتن به جنگ یک بقالی کوچک در خیابان جی اصفهان داشت . ( محله های فقیرنشین آنزمان ) با سوادی بسیار اندک .
    منتها در جنگ به گفته همرزمانش ادم بسیار شجاعی بوده و الیته بی برنامه . در جبهه باسم مرتضی بی کله معروف بود .
    بابت رشادتهای جنگی ایشون ممنونیم ولی اینکه ایشون
    در مورد فرهنگ و یک وقتی در زمان خاتمی مسول یک ارگان اقتصادی بزرگ باشه قابل قبول نیست

    پاسخحذف