۱۳۹۰ خرداد ۱۸, چهارشنبه

اولین واکنش « اوباما » به سخنان دیروز احمدی نژاد: تحریم ها را تشدید میکنیم

ايالات متحده و هم‌پيمانانش احتمالاً در مورد ايران و برنامۀ هسته‌ايش تحريم‌های بيشتری اعمال خواهند کرد.امتناع ايران از تعامل در هر گونه مذاکرۀ هدفمند و معنی‌دار نگرانی‌های جدی بر جای می‌گذارد.
خبرنگاران سبز/ایران در جهان:
به گزارش خبرنگاران سبز، به نقل از رويترز، پس از آنکه رئيس برآمده از کودتا ديروز در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی مجددا سخن از عدم عقب نشينی در برنامه بلندپروازانه هسته ای جمهوری و متوقف نکردن غنی سازی اورانيوم کرد، اوباما رييس جمهور آمريکا در يک کنفرانس خبری مشترک با صدراعظم آلمان، در واکنش به اظهارات ديروز احمدی نژاد گفت: ايالات متحده و هم‌پيمانانش احتمالاً در مورد ايران و برنامۀ هسته‌ايش تحريم‌های بيشتری اعمال خواهند کرد.

اوباما همچنين گفت: آن‌ها با برنامۀ هسته‌ای ايران موافق هستند اما امتناع ايران از تعامل در هر گونه مذاکرۀ هدفمند و معنی‌دار نگرانی‌های جدی بر جای می‌گذارد.

همچنين به گزارش خبرآنلاين اوباما در اين نشست خبری بااشاره به نشست فصلی حکّام آژانس (۱۶ تا ۲۰ خرداد) افزود: موافق هستيم که اگر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اين هفته مجداً تشخيص دهد که ايران به رد و انکار تعهدات بين‌المللی‌اش ادامه می‌دهد، آن‌گاه چاره‌ای نخواهيم داشت جز اين‌که گام‌های ديگری را بررسی کنيم، از جمله تحريم‌های احتمالی بيشتر، تا فشار بر حکومت ايران را تشديد کنيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر