۱۳۹۰ خرداد ۱۲, پنجشنبه

وخامت حال مجید توکلی در دهمین روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی شهر

علاوه بر مجيد توکلی، گزارش های دريافتی حاکی از وضعيت نامناسب جسمانی سيد مهدی محموديان، عيسی سحرخيز، کيوان صميمی و همچنين انتقال رسول بداغی به بهداری اين زندان در اثر وخامت وضعيت جسمانی وی می باشد.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
زندانيان سياسی زندان رجايی شهر کرج (گوهردشت) روز چهارشنبه يازدهم خرداد ماه، يازدهمين روز از دور ششم و نهايی اعتصاب غذای اعتراضی خود را در حالی سپری کردند، که وضعيت جسمانی دانشجوی دربند مجيد توکلی رو به وخامت گراييد.

به گزارش جرس، زندانيان سالن ۱٢ بند ۴ زندان رجايی شهر کرج، پيش از آغاز دور نهايی اعتصاب غذای اعتراضی خود که به صورت نامحدود و تا زمان رسيدن به خواسته های به حق ايشان دنبال خواهد شد، طی يک ماه و نيم گذشته بيست و يک روز را بصورت اعتصاب غذای محدود و هفتگی سپری کرده بودند.

زندانيان سياسی اين زندان پيش از اين و از اواخر فروردين ماه سال جاری در اعتراض به شرايط بد زندان از جمله محدوديت های اعمال شده بر عليه ايشان و خانواده هايشان مانند قطع تمامی ملاقات های حضوری و تماس های تلفنی و همچنين نقض سيستماتيک حقوق بشر از سوی حکومت جمهوری اسلامی اعتصاب غذای اعتراضی خود را به صورت هفتگی و محدود آغاز کردند.

به گفته مسئولان اين زندان دستور قطع تماس های تلفنی و ملاقات های حضوری زندانيان بند ويژه امنيتی اين زندان مستقيماً توسط عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و کرج صادر گرديده است.

لازم به يادآوری است علاوه بر مجيد توکلی، گزارش های دريافتی حاکی از وضعيت نامناسب جسمانی سيد مهدی محموديان، عيسی سحرخيز، کيوان صميمی و همچنين انتقال رسول بداغی به بهداری اين زندان در اثر وخامت وضعيت جسمانی وی می باشد.

بنا بر آخرين گزارش های دريافتی در پی درخواست «محمد مردانی» رئيس زندان گوهر دشت از رسول بداقی برای شکستن اعتصاب غذا و رد اين درخواست از سوی بداغی، «مردانی» دستور به قطع سهميه آب و چای وی می دهد که در اثر اين اقدام، بداغی بيهوش و به بهداری اين زندان منتقل شده و پس از وصل سرم به انفرادی بازگردانده می شود.

همچنين بنا به گزارش های رسيده از سوی منابع خبری، روز پنجشنبه دوازدهم خرداد، در پی انتشار اخبار مربوط به حمله ماموران به مراسم تشييع مهندس سحابی و شهادت فرزند ايشان در سالن ملاقات زندان رجايی شهر و تاثر و ابراز خشم زندانيان سياسی، ماموران با هجوم به سالن ملاقات اقدام به توهين و هتاکی و بعضا ضرب و شتم زندانيان سياسی اين زندان نمودند.”

بر اساس گزارش ها، در جريان ملاقات امروز پنجشنبۀ زندانيان سياسی زندان رجايی شهر با خانواده های خود، مسعود باستانی از سوی ماموران زندان در برابر چشمان همسر و مادرش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و خانواده های زندانيان سياسی رجايی شهر از تشديد فضای امنيتی و برخوردهای خشن تر و زشت با خود و عزيزان دربندشان در جريان ملاقات خبر داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر