۱۳۹۰ خرداد ۱۴, شنبه

دختر ایرانی، شهرزاد رفعتی، یکی از خلاق‌ترین‌های دنیای تجارت + عکس

فناوری‌ای که شرکت BroadbandTV فراهم آورده است، محتوای مشمول کپی‌رايت را نه‌تها در يوتيوب بلکه در هر فضای ديگری که امکان آپلود ويدئو در ان باشد، تشخيص می‌دهد. بر اين اساس، برای مثال در عرض دو سال گذشته، هزاران ويدئو از مسابقات ورزشی که قانونا تحت مالکيت NBA يا اتحاديه بسکتبال آمريکا بودند، و بدون اجازه آپلود شده بودند، تشخيص داده شدند.
خبرنگاران سبز/ از وبلاگ‌ها:
«فست کمپانی» به تازگی فهرست صدتايی بسيار جالبی از خلاق‌ترين آدم‌های دنيای تجارت در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است. (+)

بايد روی واژه خلاق در اينجا تأکيد کنم. ما خيلی از افرادی را که در اين ليست معرفی شده‌اند نمی‌شناسيم ولی کار آنها در دنيای فناوری و زندگی عادی مردم، تأثيرگذار بوده‌اند.

مثلا ما «واداح خانفار» شبکه الجزيره را که نقشی مهمی در پوشش خبری تظاهرات مردم مصر عليه ديکتاتوری مبارک نداشت نمی‌شناسيم، يا نمی‌دانيم مغز متفکر iOS، «اسکات فورستال» بوده است، يا اصلا به نام «الکس کيپمن»، که نقش اساسی در ساخته شدن کينکت مايکروسافت داشت، برنخورده‌ايم.

فهرست جالب فست کمپانی، چنين افرادی خلاقی را به معرفی می‌کند، اين فهرست به ما می‌گويد که اينستاگرام يا اپ فليپ‌بورد با تلاش چه کسانی در اختيار ما قرار داده شده است  و شما را با «ميکائيل هد»، رئيس شرکت Rovio که با بازی پرندگان خشمگين، ساعت‌ها همگی ما را سرگرم کرده است، آشنا می‌کند.

در اين فهرست چشمم به نام «شهرزاد رفعتی» برخورد، فست کپمانی در مورد او توضيح داده است که:

شهرزاد رفعتی در سال ۲۰۰۰ برای تحصيل در علوم کامپيوتری از تهران به ونکوور رفت و در آنجا شرکتی به نام BroadbandTV (+) را تأسيس نمود، شرکتی که به دوره هراس شرکت‌های بزرگی مانند برادران وارنر، سونی، EA و يا NBA از اينترنت خاتمه داد. همه آنها از اينترنت به خاطر نقض کپی‌رايت می‌ترسيدند. اما فناوری‌ای که شرکت BroadbandTV فراهم آورده است، محتوای مشمول کپی‌رايت را نه‌تها در يوتيوب بلکه در هر فضای ديگری که امکان آپلود ويدئو در ان باشد، تشخيص می‌دهد. بر اين اساس، برای مثال در عرض دو سال گذشته، هزاران ويدئو از مسابقات ورزشی که قانونا تحت مالکيت NBA يا اتحاديه بسکتبال آمريکا بودند، و بدون اجازه آپلود شده بودند، تشخيص داده شدند.
منبع: وبلاگ یک پزشک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر