۱۳۹۰ خرداد ۱۲, پنجشنبه

فراخوان برای تجمع مردمی مقابل حسينيه ارشاد شنبه ۱۴ خرداد ساعت ۶ بعدازظهر

ما «جوانان احزاب اصلاح‌طلب» از همه مردمی که عزادار اين فاجعه انسانی هستند می‌خواهيم روز شنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۶ بعدازظهر با در دست داشتن شمع و برای پاسداشت سومين شب شهادت هاله سحابی مقابل حسينيه ارشاد تهران حاضر شوند.
تصویر نمادین
خبرنگاران سبز/سياست:
حسينيه ارشاد برای نسل جوان سالهای دور يادآور دکتر علی شريعتی و روشنفکران دينی جوان آن دوره و برای نسل کنونی يادآور خاطره تلخ سالروز هفتم تير ۸۸ و شهادت ترانه موسوی است که نام اين مسجد را در گذر تاريخ پرخاطره نگه خواهد داشت. اين بار نيز جوانان اصلاح طلب با فراخوانی از عموم مردم برای تجمع مقابل حسينيه ارشاد دعوت بعمل آورده اند تا اکنون که نيروهای امنيتی حکومت حتی اجازه يک مراسم عمومی را به خانواده مرحوم عزت الله و هاله سحابی نداده اند، اين مردم باشند که با حضور سبز خودشان عزت بدهند بر آنان که به دنبال اجرای قرائت حقيقی اسلام و تکريم انسانی بودند چرا که عزت و احترام از آن خداست.
به گزارش ندای سبز آزادی متن اين نامه بدين شرح است:

بای ذنب قتلت

آن چه در مراسم تشييع جنازه عزت‌الله سحابی، يکی از محترم‌ترين کنشگران سياسی ايران معاصر گذشت، ورای هر معيار انسانی و دينی است. تمسخر پيکر يک انسان تازه درگذشته از سوی کسانی که خود را مسلمان می‌نامند، در کدام دين و آيين مذموم نيست؟

اين‌ها کافی نبود، دست گرفتن يک عکس خندان از پدر را در دستان هاله سحابی طاقت نياوردند و به شهادت نوه آيت‌الله منتظری با مشت به بدن او کوبيدند و او را نقش زمين کردند. ضربه‌ای که باعث شد اين بانوی ۵۶ ساله که برای بودن بر بالين پدر در روزهای آخر عمر او، از زندان به مرخصی آمده بود خيلی زود به پدر مرحومش بپيوندد.

شوک اين خبر آن‌قدر سنگين بود که هنوز هم وجدان عمومی ايرانی‌ها از زير بار آن کمر صاف نکرده است. اما ماجرا به همين‌جا ختم نشد. ساعت‌ها خانواده عزادار و داغدار سحابی زير شديدترين فشارهای نيروهای امنيتی قرار گرفتند تا رضايت دهند هاله سحابی شبانه و در کنار پدرش در لواسان دفن شود.

داغداری پدر، پهلوی شکسته، و دفن شبانه. اين ماجرا برای بچه‌های انقلاب آشناست و مشابه آن را بارها در کتاب‌های دينی خود خوانده‌اند. ما فکر می‌کرديم اين اتفاق يک بار در صدر اسلام افتاده و قرار نيست ديگر تکرار شود، دست‌کم در کشوری که سرانش برای آن واقعه تاريخی چندين روز مراسم عزاداری برگزار می‌کنند.

اما برای اين‌که شباهت‌ها تکميل شود در مسجدی که خانواده و دوستان عزت‌الله سحابی برای برگزاری مراسم ترحيم اعلام کرده بودند بسته شد و به اين خانواده دغدار اجازه عزاداری هم داده نشد. مردمی که برای همدردی به طرف مسجد آمده بودند از ماموران انتظامی و لباس‌شخصی‌ها کتک خوردند و چندين نفر هم بازداشت شدند.

حالا که نجابت اين خانواده پاسخ درخوری از جانب حاکمان نگرفته، ما «جوانان احزاب اصلاح‌طلب» از همه مردمی که عزادار اين فاجعه انسانی هستند می‌خواهيم روز شنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۶ بعدازظهر با در دست داشتن شمع و برای پاسداشت سومين شب شهادت هاله سحابی مقابل حسينيه ارشاد تهران حاضر شوند. ما ترجيح می‌داديم که حسينيه ارشاد که دهه‌هاست مامن نيروهای ملی-مذهبی است و بارها شاهد سخرانی عزت‌الله سحابی و دختر شهيدش در اين مکان بوده‌ايم ميزبان خيل جوانان عزادار باشد، اما حالا عزايمان را به خيابان شريعتی می‌اوريم و اين تجمع را در فاصله پل سيدخندان و خيابان ميرداماد برگزار خواهيم کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر